17 Ağustos 2012 Cuma 12:30
1120 Okunma
İletişime çok para ödüyoruz

ING Grubu Ekonomik Araştırmalar Bölümü, 19 ülkede tasarruf davranışlarını araştırdığı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Tasarruf araştırması Türkiye ile birlikte Almanya, Avusturya, Avustralya, Fransa, İngiltere, İtalya, İspanya, Polonya, Romanya, Lüksemburg, Hollanda, ABD, Kanada, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Çin, Hindistan ve Tayland'da toplam 18 bin kişiyle görüşülerek yapıldı. Araştırmada bireylere, mevcut tasarruflarından ve harcamalarından ne derece memnun oldukları, en fazla neye para harcadıkları, hangi amaçla tasarruf ettikleri, hazırda bu amaçları için birikmiş ne kadar para tuttukları, bunun tasarruf amaçları için yeterli olup olmadığı ve parasal konularda en fazla kime güvendikleri soruldu. Ankete göre, kişi başına düşen gelirin dolar bazında en düşük olduğu Tayland ve Hindistan'da anket katılımcılarının sırasıyla yüzde 83 ve yüzde 78'inin mevcut tasarruflarının düzeyinden memnun olduğu ortaya çıktı.

Asya'da tasarruflarından en fazla hoşnut olan iki ülke Tayland ve Hindistan'ı, Avrupa'da Lüksemburg yüzde 51 ve Hollanda yüzde 50 oranla takip etti. Yaptıkları harcamalardan mutlu olanların sıralaması ise Hollanda yüzde 68, Hindistan yüzde 67, Çin yüzde 64 ve Lüksemburg yüzde 63 oldu. Tasarruflarından en az hoşnut olan ülke yüzde 12 oranla İtalyanlar olurken, harcamada ise yüzde 27'lik oranla en az mutlu olan millet olarak öne çıktı.

İtalyanların önceliği yemek

Araştırma, tüm ülkelerde bireylerin her ay ortalama olarak en fazla ev ve yemek giderlerine para ayırdıklarını gösterirken, harcama kalemlerinin dağılımında ülkeler arasında farklılıklar ortaya çıkıyor. Internet ve mobil telefonu da kapsayan iletişim harcamalarına 19 ülke arasında en fazla para ayıran ülke olan Türkiye'de anket katılımcılarının yüzde 6'sı bunu harcamaları içinde ilk sırada gösteriyor. Bu oran 19 ülkede ortalama yüzde 2 düzeyinde bulunuyor. Hollandalıların yüzde 65'i aylık harcamalarının en önemli kısmını kira, mortgage ve diğer ev giderlerine ayırıyor.

Hollanda'yı Amerika yüzde 54 ve Almanya yüzde 53 ile takip ederken sıralamanın en altında Hindistan yüzde 16 ve Tayland yüzde 13 oranla yer alıyor. Türkiye'de ise bu oran yüzde 23 olarak görünüyor. Aylık harcamaları içinde gıda ve yemeği ilk sıraya koyanların en fazla olduğu ülke ise yüzde 56 ile İtalya olurken, Türkiye de yüzde 50 ile yemeği ilk sıraya koyanlar arasında üst sıralarda yerini alıyor. Yemeği harcama kalemi olarak ilk sıraya koyanların en az olduğu ülke ise yüzde 16 ile Hollandalılar olarak çıkıyor. Eğitime en fazla bütçe ayıran iki ülke ise Çin ve Hindistan oluyor. Bu ülkelerde eğitimi harcamalar listesinde ilk sıraya koyanların oranları sırasıyla yüzde 7 ve yüzde 6. 13 Avrupa ülkesinin ortalaması ve Türkiye'nin oranları ise sırasıyla yüzde 2 ve yüzde 3 oldu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100