19 Ağustos 2004 Perşembe 00:00
305 Okunma
İlk istimlak kararı 1986'da alınmıştı
1986 yılında alınan istimlak kararının uygulamaya konulmaması Alibeyköy'ün neredeyse kaderini belirledi. Yağmur sonrası meydana gelen sel İstanbul'un Alibeyköy semtinde büyük maddi hasara yolaçtı. 1997 yılında ardarda gelen sel felaketleri ve üzerinden geçen 7 yıl, ortaya çıkan tabloyu değiştiremedi: Alibeyköy yine sular altında. Yaşanan her su baskınında, hem canları hem malları tehlike altına giren Alibeyköy halkı, belediyeden somut bir adım atmasını bekliyor.

Alibeyköy bölgesinin yıllardır değişmeyen kaderi, semtin içinden geçen Alibeyköy ve Küçükköy derelerinin defalarca taşarak evleri ve fabrikları sular altında bırakması. Alibeyköy deresi yakınındaki evler ve fabrikalar için istimlak kararı ise çok önce, 1986 yılında alınmıştı. Dere ile yollar arasında bulunan evler ve fabrikaların bir bölümü o zaman istimlak edilmişti. Ancak yönetim değişince istimlak projesi de rafa kaldırılmıştı.

Alibeyköy'de mal sahiplerinin kendi yerlerini bırakıp, başka yerlere gitmeleri ise bugün için ~|~imkansız görünüyor. Alibeyköy sakinleri 18 yıldır istimlak şerhi olduğu için kendi yerlerini satamıyor veya kiraya veremiyorlar. İstanbul Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise, farklı bir istimlak projesiyle o bölgenin insanlarını mağdur etmeyecek bir formül bulduklarını açıkladı. Topbaş bölgede yaşayan insanların mesken?gecekondu projesi içinde yerlerinden takas edileceğini söyledi.Hükümet, çevreci örgütlerin güzergahındaki ormanları yok edeceği gerekesiyle karşı çıkmasına rağmen, İstanbul Boğazı'na 3. köprü yapılması için çalışmaları başlattı. Yap?işlet?devret modeliyle köprünün inşaatını üstlenecek Malezya şirketinin şartları ise ağır...

İstanbul Boğazı'na üçüncü köprünün yapılması için ekonomi yönetiminin yaptığı görüşmeler hızlandı. Sarıyer?Anadolu Kavağı arasında yapılacak köprünün maliyeti 1.2 milyar doları buluyor.

İstanbul'a yapılması planlanan üçüncü köprü için Malezyalı konsorsiyumla görüşmeler önemli aşamaya geldi. Markmore?Seloga Jaya Konsorsiyumu geçtiğimiz günlerde ekonomi yönetimiyle biraraya geldi. Daha önce belirlenen yedi seçenek arasından bin 30 metre uzunluğundaki köprünün Sarıyer?Anadolu Kavağı arasında kurulması kararlaştırıldı. Gidiş?geliş altı şerit halindeki köprünün çevre yollarıyla uzunluğu 50 kilometreyi bulacak. Boğaz Köprüsü'nün uzunluğu bin 74, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün uzunluğu ise 1080 metre.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121