29 Kasım 2011 Salı 00:00
346 Okunma
İnşaat sektörünün önü kapalı
İmar planı, ruhsat mevzuatı ve süreçlerin şeffaf ve anlaşılır olmaması; ruhsat ve iskan alma süreçlerinin kişilere bağımlı olması ve kişilere göre farklılık göstermesinin inşaat sektörüne büyük darbe vurduğu belirtiliyor ~|~

 

YENİ MESAJ - MALATYA
MÜSİAD İnşaat Sektör Kurulu'nun Türkiye İstişare Toplantısı, "İnşaat Sektöründe Ruhsat, Harçlar ve İskan Aşamalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri" gündemiyle Malatya MÜSİAD Şubesi'nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Toplantının açılış konuşmasını yapan MÜSİAD İnşaat Sektör Kurulu Başkanı Mahmut Asmalı, Türkiye'nin kalkınmasında, işsizliğin azaltılıp istihdamın arttırılmasında çok büyük payı olan inşaat sektörünün çok daha iyi noktalarda bulunmasının önündeki en büyük engellerden birisinin ruhsat, harç ve iskan alınması aşamasında yaşanan sorunlar olduğunu ifade etti.

Yapılar ruhsatsız ve iskansız
Asmalı, "Mevcut yapı stoğunun sadece yüzde 30'luk kısmının ruhsat ve iskanı vardır. Bu olumsuz tablo, yapılarımızın gayri nizami ve uygunsuz bir şekilde yapıldığı, az miktarda bulunan ve imara uygun olarak inşa edilmiş olanların bile ekonomik, hukuki veya başkaca nedenlerle iskansız olduğu çarpıcı gerçeğini gözler önüne sermektedir" açıklamasında bulundu.
Asmalı; imar planı, ruhsat mevzuatı, süreçlerin şeffaf ve anlaşılır olması; ruhsat ve iskan alma süreçlerinin kişilere bağımlı olmaktan çıkarılması, kişilere göre farklılık göstermesinin engellenmesi ve tüm bu işlem sürelerinin kısaltılması için hazırladıkları önerileri şu şekilde açıkladı:
1. İmar durumu bilgisine her vatandaş rahatlıkla ulaşabilmelidir: İmar Kanununda "imar planları alenidir" denmesine rağmen pratikte tam tersi bir uygulama mevcuttur. Her vatandaşın imar durumunu ilgili arsanın bilgisi girilerek internet ortamında bilgi sahibi olabilmenin yolu açılabilmelidir.
2. İmar Kanunu yoruma gerek kalmayacak şekilde sadeleştirilerek yeniden düzenlenmelidir.
3. Ruhsat başvuru evrakları azaltılmalıdır: Çap, röperli kroki , İmar durumu, istikamet ve kot kesit alımı için ayrı ayrı müracat yapmak yerine, tek birimden tek evrak olarak alınması yeterli olmalıdır. Yaklaşık 55 adet tedarik edilmesi gerekli belge yer alıyor, bunların birçoğu başka kurumlardan alınıyor ve yine birçoğu için ayrıca harç ödemesi gerekiyor.
4. Yapı denetim hizmet bedeli için gelişmişlik düzeyine göre bölgesel katsayı uygulaması ile hesaplanmalıdır.
5. Ruhsat ve iskan harçları çeşitleri azaltılmalıdır.
6. Ruhsat harç hesaplarında belediyeler arası ücret dengesizliği giderilmeli ve harçlar merkezi hükümet tarafından tespit edilmelidir.  
7. Ruhsat harç hesapları sadeleştirilmeli ve internetten ilan edilmeli.
8. Ruhsat verme işlemlerinin belli bir sürede tamamlanması gerekir.
9. Belediye müracaatlarında online takip sistemi ve buna bağlı birim oluşturulması gerekir.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100