10 Ağustos 2015 Pazartesi 00:13
465 Okunma
İran’dan Yahudi gazetesine izin
İran'da Düzenin Maslahatını Teşhis Konseyi Genel Sekreteri Muhsin Rızai'ye ait tabnak.ir sitesinin haberine göre, İslami İrşad Bakanlığı çıkardığı izinle ABD merkezli Yahudi gazetesi 'Jewish Daily Forward' muhabirlerine İran'da habercilik faaliyetinde bulunmaları için 3 haftalık vize verdi. Jewish Daily Forward gazetesinin, İsrail Başbakanı Benyamin Netanyahu hükümetine karşı eleştirel tutum izlediği biliniyor. İran İslami İrşad ve Kültür Bakanlığının bazı yabancı medya organlarına verdiği izin kapsamında İran'da yayın yapması yasaklanan İngiliz yayın kuruluşu BBC'ye de bir haftalık yayın izni verdiği bildirilmişti. Bakanlık sözcüsü Hüseyin Nuşabadi, geçen hafta konuyla ilgili yaptığı açıklamada, haberciliğin tüm kurallarına uyulması şartıyla BBC Dünya Servisi için bir haftalık izin çıkarıldığı bilgisini vermişti. Nuşabadi, bu iznin sadece söz konusu yayın kuruluşunun dünya servisi için geçerli olduğunu belirterek, "BBC Farsça Servisi'nin İran'daki faaliyetleri, daha önceden olduğu gibi askıda" ifadelerini kullanmıştı. Tahran yönetimi, ülkede gerçekleştirilen 2009'daki tartışmalı cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sonra düzenlenen olaylar sırasında asılsız haber yapmakla suçlanan İngiliz yayın kuruluşunun lisansını iptal etmişti. AA
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100