Bu haber kez okundu.

İstanbul moda merkezi olma yolunda
İstanbul'u dünya moda gündeminin ilk sırasına taşıyan CPI ile IFW'yi  38 bin 500 kişi izlerken, toplam bin 100 kişi etkinliklerde görev aldı. Etkinlikleri 150 yabancı basın mensubu takip etti ~|~ Global moda endüstrisinin öncü marka ve tasarımcılarını İTÜ Taşkışla'da buluşturan İstanbul Fashion Week (IFW) ile Collection Premiere İstanbul (CPI), 4 gün süren defile ve etkinliklerin ardından sona ererken İstanbul, dünya moda gündeminde ilk sıraya oturdu.
Moda, tasarım ve ticaret üçgenini aynı çatı altında buluşturarak İstanbul'u dünya markası yapma hedefinde önemli bir misyon üstlenen IFW ile CPI, hazır giyim endüstrisine olduğu kadar kent ekonomisine 11 milyon dolar katkı sağladı. Etkinliğe yurtdışından 5 bin kişi katıldı.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, etkinlik için 4 milyon euro harcandığını açıkladı. Hikmet Tanrıverdi, bunun yaklaşık 2 milyon 860 bin TL'sinin İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı tarafından, kalan miktarın ise katılımcı firmalar ve sponsorlarca karşılandığını dile getirdi. IFW ve CPI'ı 38 bin 500 kişinin ziyaret ettiğini, böylece yaklaşık 40 bin olarak belirlenen ziyaretçi hedef sayısına ulaşıldığını belirterek, ortaya çıkan rakamların organizasyonun başarısını ortaya koyduğunu anlattı.
Hikmet Tanrıverdi, rastlantısal değil sistematik bir şekilde hareket ettiklerini ve geriye dönüşü olmayan bir yolda ilerlediklerini vurguladığı konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bu sayede uluslararası anlamda sağlanan tanıtımın sektörümüze yansıması sadece 21 marka ile sınırlı kalmayacak. Oluşturulan 'Türk modası ve İstanbul' imajı sektörümüzün tamamına fayda sağlayacak. İtalya örneğine baktığımızda, ülkenin hazır giyim ihracatının sadece yüzde 15'ini ünlü markalar gerçekleştiriyor. Kalan yüzde 85'i ise bu büyük markaların yarattığı 'İtalyan' gücünün kaldıraç etkisinden yararlanıyor. İtalya'yı yakalayabilmemiz için bizim markalarımızın da koleksiyon tarihlerini en az bir yıl geriye çekerek gelecek yılın tasarımlarını önceden ortaya koymaları gerekiyor. İlk kez gerçekleştirdiğimiz CPI'a katılım için şart koştuğumuz bu kritere hazır giyim sektörümüzün tamamının odaklanması gerekiyor."
Aynı zamanda İngiltere, Kanada, Japonya, Avusturya, Avustralya, Çek Cumhuriyeti, Mısır, İsveç, İran, Tunus, Gürcistan, Ürdün, Peru, Romanya, Rusya, Ukrayna'nın aralarında bulunduğu 18 ülkeden alıcılar, IFW ile yerli-yabancı 83 marka ve tasarımcının katıldığı CPI'ı ziyaret etti.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100