Bu haber kez okundu.

İstanbul Park'ta asfalt ağladı
RECEP BAHAR - İSTANBUL
Uluslararası Otomobil Federasyonu (Federation Internationale de l'Automobile - FIA) Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonası'nın ilk ayağı İstanbul'da gerçekleştiriyor. Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) desteğiyle ve Renault Trucks sponsorluğunda düzenlenen şampiyonaya toplam 12 araç, dolayısıyla aynı sayıda pilot katılıyor. Pilotlar; Man, Renault ve Freightliner marka araçlarda şampiyonaya iyi bir başlangıç yapabilmek için İstanbul Park pistinde lastik yakıyor. 11 ayaktan oluşan şampiyonanın son ayağı 13-14 Ekim'de Fransa'nın Le Mans kentinde koşulacak.

Şampiyonlar yarışıyor
Son 8 yılda 7 kez şampiyonluğa ulaşmış 5 pilot da İstanbul Park'ta piste çıktı. Bu şampiyonlar şunlar: Almanya'dan Markus Ostreich (2004 - MAN), İspanya'dan Antonio Albacete (2006 ve 2010 - MAN), İsviçre'den Markus Bosiger (2007- Renault), Çek Cumhuriyeti'nden David Vrsecky'i (2008 ve 2009 - Freightliner), Almanya'dan Jochen Hahn (2011- MAN).

İlk kez Türkiye'de düzenleniyor
İlk kez 1984 yılında İngiltere'de yapıla kamyon yarışları, 2005 yılından bu yana “FIA Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonası” adı altında düzenleniyor. TOSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu, yapılan basın toplantısında, yarışların ilk defa Türkiye'de düzenlendiğine işaret ederek, “Şampiyonaya ev sahipliği yapmaktan heyecan duymaktayız” dedi.
Aynı toplantıda konuşan Renault Trucks Türkiye ve Ortadoğu Sorumlusu Mete Büyükakıncı da, Türkiye'de kamyon pazarının Avrupa'da Almanya ve Fransa'nın ardından 3. sırada yer aldığına işaret ederek, “Taşımacılık Türk ekonomisinin can damarlarından biri. Renault ekibi şampiyonluğu hedeflemektedir” dedi.

Alçaltılmış TIR çekicileri yarışıyor
Kamyon yarışlarında, ülkemizde ‘TIR çekicisi' olarak adlandırılan araçlar yarışıyor. Ancak bu araçlar, karayollarında gördüğümüz çekicilerden epey farklı. Normal çekicilerden yarım metre daha alçak, 5.5 tonluk ağırlığa, 12 litre ve 1100 beygir gücünde motora sahip olan kamyonların yarış sırasındaki süratleri 160 kilometre / saat ile sınırlandırılmış durumda.  gerçekte araçların hızı 300 kilometre / saate kadar çıkabiliyor!
Yeni Mesaj'ın “Kazalarla tehlikeli oluyor mu?” sorusuna 2004 yılı şampiyonu Markus Ostreich, araçlarda gerekli güvenlik önlemlerinin alındığını belirterek, “Kazalar tehlikeli olabiliyor. Özellikle sürücü tarafına alınan darbeler çok riskli ancak kamyon yarışları otomobil yarışları kadar tehlikeli değil” dedi. Pilotların kıyafetleri de baştan aşağıya özel tasarlanmış. Pilotlardan son şampiyon Jochen Hahn'ın Yeni Mesaj'a yaptığı açıklamada özellikle seyircinin gelip gelmeyeceğini merak etmesi dikkat çekiciydi. Bu arada biz de uçan kamyonlardan birine binerek, İstanbul park'ta 3 dakika süren bir tur attık. Son derece heyecanlı olduğunu söyleyebiliriz. Bu arada aylardır seyirci yüzü görmeyen İstanbul park'ın seyirci koltukları temizlik elemanları tarafından Perşembe ve Cuma günleri hummalı bir çalışma sonucunda temizlendi.  
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100