Esenler'deki İstanbul Büyük Otogarı'nı işleten Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş. yetkililerinin verdiği bilgiye göre, tatil hareketi ve hasatın bitmesi, okulların da açılmasının ardından yolcu trafiğinde durgunluk gözlenirken, yaklaşık 2 aydır İstanbul'a doğru yük hareketlerinde ise önemli oranda artış yaşanıyor.
Başta Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden olmak üzere, İstanbul'a günde en az 1 sefer yapan yaklaşık 200'ü aşkın şirkete bağlı otobüsler, araç başına 2 ila 7 ton arasındaki "emanet"adı verilen yükü İstanbul'a taşıyor.
Alıcıları İstanbul'da oturan bu yüklerin arasında, koli ve çuvallar halinde un, patates, turşu, fındık, karalahana, kabak, fasulye, soğan, peynir, yağ, bulgur, mercimek, pirinç ve tuz gibi temel gıda maddelerine rastlanırken, zaman zaman fasulye çuvalı içerisine sıkıştırılmış, soba tutuşturmakta kullanılan çıra dahi bulunuyor.
30 yolcu 5 ton yük
Erzurum Dadaş Turizm'in İstanbul Müdürü Nuri Uğur Temel, her yıl yaz tatili için memleketine giden yolcuların, okulların açılmasına 10-15 gün kala yükleriyle beraber İstanbul'a döndüklerini, ancak bu yıl durumun farklı olduğunu söyledi.
Bunun da ekonomik krizden kaynaklandığını belirten Temel, şöyle konuştu:
"Otobüslerimiz bu mevsimde hala yük taşıyor. Otobüste 30 kişi var. Bunların ağırlığı toplasanız 2 ton etmez. Ama bakıyorsunuz arabanın üzerinde 5 ton yük var. Bu yük, bagajda... Vatandaş, temel gıda maddelerini memleketinden getirtmeye başladı. 'Almam' diyemiyorsunuz, yöresel firmasınız ve yolcunun yüzde 80-85'ini tanıyorsunuz. Bunu para için de yapmıyoruz, emanet bagaj karşılığında 3-5 kuruş talep ediyoruz."
Temel, fazla yükü bulunan otobüslerin ani manevra ve duruş yapamaması nedeniyle kaza riskinin yüksek olduğunu da vurguladı.
Başta Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden olmak üzere, İstanbul'a günde en az 1 sefer yapan yaklaşık 200'ü aşkın şirkete bağlı otobüsler, araç başına 2 ila 7 ton arasındaki "emanet"adı verilen yükü İstanbul'a taşıyor.
Alıcıları İstanbul'da oturan bu yüklerin arasında, koli ve çuvallar halinde un, patates, turşu, fındık, karalahana, kabak, fasulye, soğan, peynir, yağ, bulgur, mercimek, pirinç ve tuz gibi temel gıda maddelerine rastlanırken, zaman zaman fasulye çuvalı içerisine sıkıştırılmış, soba tutuşturmakta kullanılan çıra dahi bulunuyor.
30 yolcu 5 ton yük
Erzurum Dadaş Turizm'in İstanbul Müdürü Nuri Uğur Temel, her yıl yaz tatili için memleketine giden yolcuların, okulların açılmasına 10-15 gün kala yükleriyle beraber İstanbul'a döndüklerini, ancak bu yıl durumun farklı olduğunu söyledi.
Bunun da ekonomik krizden kaynaklandığını belirten Temel, şöyle konuştu:
"Otobüslerimiz bu mevsimde hala yük taşıyor. Otobüste 30 kişi var. Bunların ağırlığı toplasanız 2 ton etmez. Ama bakıyorsunuz arabanın üzerinde 5 ton yük var. Bu yük, bagajda... Vatandaş, temel gıda maddelerini memleketinden getirtmeye başladı. 'Almam' diyemiyorsunuz, yöresel firmasınız ve yolcunun yüzde 80-85'ini tanıyorsunuz. Bunu para için de yapmıyoruz, emanet bagaj karşılığında 3-5 kuruş talep ediyoruz."
Temel, fazla yükü bulunan otobüslerin ani manevra ve duruş yapamaması nedeniyle kaza riskinin yüksek olduğunu da vurguladı.