22 Nisan 2012 Pazar 11:00
1634 Okunma
Kalite duvarda asılan bir belge değildir
Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Bursa Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen ‘Kalite Zirvesi'nde konuşan TSE Başkanı Hulusi Şentürk, kalitenin insanlar için önemli olduğunu belirterek, “Kaliteyi teoriğe boğarsak kaliteden uzaklaşırız. Kalite çok basittir. Ama biz o basiti o kadar detaylandırıp ayrıntıya boğuyoruz ki kaliteden uzaklaşıyoruz. Sonuçta israftan başka bir şey çıkmıyor. Bunu anlamamız lazım. Kalite, şekil demek değil. Kalitenin işlerinizi ayrıntıya boğmak değil, ayrıntıdan kurtarmaktır. Kalite ‘yaptığımız işi adam gibi yapmak'
demektir. Kalite sadece ürün ve hizmetin performansını yükseltmek değildir. Türkiye'deki en büyük yanlış algılama bu. Kalite işinizi doğru yapmak ama en makul maliyetler ve sürelerle yapmaktır. Bunu yapmazsanız küresel rekabette kaybetmeye mahkumsunuz” diye konuştu. Kalitenin tüm unsurlarla birlikte yönetilmesi gerektiğine dikkat çeken Şentürk, “Biz bu konuda hatalar yapıyoruz. Biz kaliteciler bizzat bu hatayı yapıyoruz. Bizzat, TSE bu hatayı yapıyor. Kalite “biz” demektir. Kalite biz değil, bene dönmekse bu kaliteden uzaklaşmak anlamına gelir. Kalite beni biz, bizi hepimiz yapma yolculuğudur” ifadelerini kullandı.

Kaliteye bakış değişmeli
Bazı kurumların ve firmaların kalite adı altında kurduğu departmanları eleştiren Şentürk, “Üretim, pazarlama, bilgi işlem bölümüne akıl veren, kendine toz kondurtmayan kalite departmanları ile bu kaliteyi yakalayamayız. Kaliteyi duvardaki belge olarak algılamamalıyız. Daha sonra küresel pazarda rekabet edemiyoruz. Bir sürü belgeyi biriktiriyoruz. Hiç kimse dönüp de kalite maliyetini sorgulamıyor. Kalite maliyetinin uygulamaya dönük olarak hiçbir karşılığını göremiyoruz. Kalitenin bir maliyeti ve çalışması var. Maliyet para değil. Katlandığınız süreçler maliyettir. Sistemi kurduğunuzda, ‘Verimliliği nereden nereye çıkardınız' gibi unsurlardır. Bunlardan bizde bahsedilmez. Kalite yolculuğunda istediğimizi bir türlü yakalayamıyoruz. Kaliteyi yakalamak istiyorsak kurumumuzu, sektörü ve toplumumuzu tanımak mecburiyetindeyiz” şeklinde konuştu.

Kalitede istikrar şart

Firmaların ve kurumların kalite sürecinde istikrarı yaşaması için insan unsuruna önem vermesi gerektiğine işaret eden Şentürk, “Kaliteden bahsetmek istiyorsak insanla muhatap olduğunuzu, insanla çalıştığınızı, insan için çalıştığınızı iyi anlamalısınız. Kalite insan kaynağını doğru yönetmeyle olabilir. Personelinizin birikimini, enerjisini, heyecanını yönlendirmediğiniz müddetçe başarıyı yakalamanız mümkün olmaz. İnsanları benimsersek kendi içindekini ortaya koyar. İnsanların gönülleri fethedilmeli. Hiçbir işletme, çalışanının gönlünü fethetmediği müddetçe sürdürülebilir istikrar yakalayamaz” ifadelerini kullandı.

Standartları biz koymalıyız
Türkiye'de kurumların kendi alanında kurumsal aktör olmadığı sürece Türkiye'nin küresel güç olmasının boş bir hayalden öteye gidemeyeceğini savunan Şentürk, “Biz TSE olarak kendi alanımızda bu azimle ve bu kararlılıkla yeni baştan kendimizi dizayn ediyoruz. Küresel pazarda var olabilmek için standarda uygun ürünler üretmeliyiz. Türkiye her zaman standartlara uyuyor. Ama asıl önemli olan standardı belirlemektir. Küresel pazarda güç sahibi olmak bundan geçiyor” dedi. İHA
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100