Bu haber kez okundu.

Kalp krizini önleyin!
Düzenli olarak spor yapan kişilerde kalp krizi geçirme riski, spor yapmayanlara göre yarı yarıya düşüyor. Uzmanlara göre spor, kalp krizini önlemede en sağlam metod... ~|~

 



Selçuk Üniversitesi (SÜ) Meram Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahisi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hasan Solak, son yıllarda, sağlık yönünden sporun öneminin anlaşılmasıyla kalp krizi geçirip ölenlerin sayısında azalma olduğunu söyledi.

Zevkli bir yürüyüş...
Fiziksel aktivitelerin kalp hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olduğunu ifade eden Prof. Dr. Solak, "Düzenli fiziksel aktivite ayrıca şişmanlık ve diyabet gibi risk faktörlerinin kontrolünde de yardımcı olmaktadır. Zevkli bir yürüyüş, merdivenden inip çıkma, bahçe işleri, hafif ağırlıklı ev işleri, dans etme egzersizleri bu grubun içine girmektedir. Daha kuvvetli egzersizler kalp, akciğerin performansını geliştirmekte, kalp hastalığı ve hipertansiyon riskini düşürücü önemli faydalar sağlamaktadır. Egzersizler en az 30 dakika ve haftada 3?4 kere yapılırsa kalp ve akciğerlerimizin kondisyonunu sağlar. Hızlı yürümek veya yavaş tempoyla koşmak (jogging) en yararlı sporlardandır. Bu spora başlamak için özel bir hazırlık gerekmez. Günün her saatinde ve hemen her yerde yapılabilir. Hatta trafiği yoğun olmayan bir yol kenarında bile yürünebilir veya koşulabilir. Tabi bu sporu ormanda veya büyük parklarda yapma imkanı varsa çok daha iyi olur" dedi.

Tempoyu yavaş yavaş artırın
Prof. Dr. Hasan Solak, konuşmasına şöyle devam etti: "Jogging sırasında, yüzerken veya top oynarken olduğu gibi vücudun tüm kasları çalışır ve çok etkin bir antrenman yapmış olunur. Bu spor için önereceğim sıklık ve süre ya her gün 10?15 dakika veya 2?3 kez 25?30 dakikadır. Eğer antrenmana daha yeni başlıyorsanız, sürelerin daha kısa tutulması iyi olacaktır. Bir müddet sonra alışınca önerdiğim sürelere çıkılabilir. Yürürken veya koşarken ne çok yavaş, ne de çok hızlı bir tempoyu muhafaza ediniz. Eğer yorulmadan yavaş yavaş terliyorsanız temponuz uygundur. 5?10 dakika sonra bir ara vermeniz iyi olur. Bir anda durmayınız. Temponuzu yavaşlatarak evinizin kapısına, arabanıza veya antrenmanı bitireceğiniz yere doğru gidin. Böylece kalp ve kan dolaşımınız normal haline düşecektir. Spordan sonra ılık bir duş alın ve kendinize istirahat için yarım saat ayrın. Bir süre sonra, antrenman temponuz değişmediği halde nabzınızın o kadar hızlanmadığını göreceksiniz. Bunun anlamı koroner yetmezliği olan kalbin oksijenle beslenmesi, iyileştiği için dayanıklılığının artmış olmasıdır".

Kriz geçirmişseniz...
Daha önce kalp krizi geçirmiş olanlar için de önerilerde bulunan Prof. Dr. Solak, "Geçirdikleri kalp krizinden sonra düzenli aktiviteye başlayan insanlar hayatta kalma şansını artırırlar. Düzenli spor, hayat kalitesini yükseltir. 1953 yalından beri yapılan çalışmalar daha fazla spor yapan kişilerde, kalp krizinin daha az olduğunu göstermiştir. Çünkü kalp de kastan oluşmaktadır. Ne kadar çok spor yapılırsa, kalp o kadar fazla kuvvetlenmektedir. Doktorların inandığı diğer bir faktör de egzersizin kan basıncını düşürdüğüdür. Kalp, kanı vücuda daha hızlı pompaladığında damarlar genişler, fazla akım geçmesine olanak verir. Düzenli olarak spor yapan kişilerde kalbi tehdit eden hipertansiyon gelişme riski yüzde 30 azalır" şeklinde konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100