15 Mart 2013 Cuma 11:14
1609 Okunma
Kayısı tüccarlarının hedefi ABD
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye\'nin ABD\'ye yaptığı kayısı ihracatı tonaj bazında toplam kayısı ihracatının yüzde 15’ini oluşturuyor. Buna karşın ABD\'de tek bir Türk kayısı markası dahi yok. Malatyalı yerli bir kayısı üreticisi ile ICM Global danışmanlığında keşfedilen bu açık, Malatyalı kayısı tüccarlarını harekete geçirdi. Yurt dışına açılırken çekingen duran markaları harekete geçirmek isteyen ve markalara yurt dışı açılımlarında danışmanlık hizmeti veren ICM Global Başkanı Volkan Keskinoğlu, şunları söyledi:  “Kıtada Türkiye’yi bekleyen önemli fırsatlar yatıyor. Kuru kayısı ihracatımızda ilk 5 ülke sırasıyla Amerika, Rusya, Fransa, Almanya ve İngiltere. Amerika’ya olan ihracatımız Türkiye’nin toplam ihracatının tonaj bazında yüzde 15’ini oluşturuyor. Dünyada en fazla kuru kayısı ithalatını gerçekleştiren ve Türkiye’nin de kuru kayısı ihracatında ilk sırada yer alan ABD, Türkiye\'den 16 bin 475 ton kuru kayısı ithalatı gerçekleştirdi. ABD\'nin toplam kayısı ithalatının yüzde 87’si gibi büyük bir kısmı doğrudan Türkiye’den gerçekleştirildi. Bu tutarlara baktığımızda Türk kayısı üreticilerinin Amerika için ne kadar önemli olduğunu görmek mümkün”. Keskinoğlu, Türkiye’nin 2012 yılında toplam kuru kayısı ihracatının tonaj bazında 10 bin 540 ton iken değer bazında ise 298.3 milyon dolar olduğunu belirtti. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100