26 Ocak 2011 Çarşamba 00:00
306 Okunma
Kıran kırana rekabet
Danışmanlık şirketi Ernst and Young'ın 'Büyüme Rekabeti' başlıklı raporuna göre, Orta ve Güneydoğu Avrupa'daki şirketlerin yüzde 85'i önümüzdeki 2 yıllık dönemde rekabetin çok daha fazla yoğunlaşacağını düşünmekte ~|~ Dünyanın önde gelen denetim, vergi, kurumsal finansman ve danışmanlık şirketi Ernst and Young, dünya genelinde gerçekleştirdiği anket sonuçlarını içeren  'Büyüme Rekabeti' başlıklı raporunu açıkladı. Raporda 1400 üst düzey yöneticinin görev aldığı şirketlerin önümüzdeki 2 yıllık dönemde izleyecekleri stratejilerin ipuçlarına yer verilmekte. Ankete katılan yöneticilerin yüzde 85'i, önümüzdeki 2 yıllık dönemde rekabetin çok daha fazla yoğunlaşacağını ifade etti. Araştırmadan çıkan bir diğer önemli sonuç ise, düşen fiyatlar ve yükselen işçilik maliyetleri nedeniyle, önümüzdeki dönemde kâr marjlarının daha da azalacağı yönünde. Katılımcıların yüzde 60 gibi yüksek bir oranı ise piyasa fiyatlarının artacağını öngörüyor. Araştırmanın çarpıcı sonuçlarından biri de, Orta ve Güneydoğu Avrupalı ve Türk yöneticilerin piyasa hakkındaki değerlendirmelerinin oldukça büyük bir benzerlik göstermesi. Ankete katılan tüm yöneticilerin yüzde 51'i ile Orta ve Güneydoğu Avrupalı yöneticilerin yüzde 62'si rekabetin yoğunlaşmasına en fazla gelişmiş piyasalara giren yeni rakiplerin yol açtığını ifade etti. Rapora göre, mevcut işi büyütmek için uygulanabilecek en doğru yöntem yeni pazarlara girmek. Tüm katılımcıların yüzde 60'ı, Orta ve Güneydoğu Avrupa bölgesindekilerin yüzde 71'i ve Türk yöneticilerin yüzde 57'si büyümek için en etkin yöntemin ürün veya hizmetleri "yeni pazarlara satmak" olduğu görüşünde. Çıkış yolu ise teknolojik gelişim ve buluşlarda aranıyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100