01 Aralık 2001 Cumartesi 00:00
379 Okunma
Krizde moda ?tamirli' ayakkabılar
Türkiye'nin önemli ayakkabı üretim merkezlerinden olan Konya'da ekonomik krizle beraber, talep azlığı nedeniyle ayakkabı üretiminde önemli bir düşüş yaşanırken, buna karşın ayakkabı tamircilerinin işleri açıldı.

Yüzde 80 küçülme var

Türkiye'nin hemen hemen tüm illerine ayakkabı satan Konya'daki Kunduracılar Sanayi Sitesi'nde kriz dolayısıyla üretim kapasitesi yüzde 80 oranında düşerken, sektörde yaşanan durgunluk sonucunda 7 binkişi işsiz kaldı. Ekonomik krizden önce 10 bin kişinin istihdam edildiği Kunduracılar Sanayi Sitesi'ndeki işçi sayısı da 3 bin kişiye kadar düşerken, bu yılın ilk 10 ayında 260 ayakkabıcı üreticisi kepenk kapattı.

Birileri ağlarsa, birileri de güler!

Ayakkabı üretim sektöründe ekonomik krizden sonra talebin düşmesiyle işler her geçen gün daha çok kötüye giderken, ayakkabı tamircilerinin işleri son aylarda yavaş yavaş açılmaya başladı.

Konya Kunduracılar Odası Başkanı Hasan Uzman, ekonomik sıkıntının etkilediği dar gelirli vatandaşın yeni ayakkabı almak y~|~erine, daha az para harcayarak eskisini tamir ettirme yoluna gittiğini söyledi.

Ucuz ayakkabılar da alınamıyor

Pahalı ayakkabı modellerinin de eskisi kadar rağbet görmediğini dile getiren Uzman, "Üretim sektörü işsizlikten yakınıp dükkanına kilit vururken, ayakkabıcı tamircilerinin yüzü gülmeye başladı. Pahalı ayakkabı modelleri eskisi kadar rağbet görmediği için üretimde ucuz modellere ağırlık verildi. Ancak, ayakkabı talebi yine de düşüyor. Çünkü, eskiyen ayakkabılar defalarca tamir ettirilerek giyilebiliyor. Alım gücü düştüğü için de vatandaş yeni ayakkabı alamıyor. Bu da ayakkabı tamiri yapan esnafın işlerinin doğal olarak artmasına neden oldu'' dedi.

Ayakkabı tamircileri ise geçen yıla oranla müşteri sayısında bir artış olduğunu belirterek, şunları söylediler: "Vatandaş yeni ayakkabı almaktansa bize gelip tamir ettiriyor. Fiyatlar da çok yüksek değil. Ayakkabıya pençe yapılması 2 ile 5 milyon lira arasında, ayakkabının tabanının değiştirilmesi de 2 ile 6 milyon lira arasında değişiyor. Kabak lastiği dediğimiz ökçe kısmının değişmesi de müşteriye 1 ile 3 milyon lira arasında bir paraya mal oluyor. Bu fiyatlar tamirde kullanılan malzemenin kalitesine göre değişiyor. Yani herkes bütçesine uygun malzemeyi de seçebiliyor."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100