Bu haber kez okundu.

Küresel güç olmaya devam ediyorlar
Deloitte'un tüketici ürünlerinin küresel güçlerini tespit ettiği raporunda geçen yılki tablo değişmedi. Arçelik, Vestel ve Anadolu Efes listede yer almaya devam ederken, Arçelik beyaz eşya kategorisinde en hızlı büyüyen sekizinci şirket oldu ~|~ YENİ MESAJ - İSTANBUL
 Danışmanlık şirketi Deloitte'un halka açık şirket bilgilerine dayanarak tespit ettiği "Tüketici Ürünleri Endüstrisinin Küresel Güçleri 2011" raporu, yaşanan küresel krizin şirketler üzerindeki etkilerinin devam ettiğini ortaya koydu. 2009 mali yılı baz alınarak hazırlanan raporda, dünyanın en büyük 250 tüketici ürünleri markasının pazar performansı değerlendirildi. Elde edilen sonuçlara göre, 2008 yılında 3.2 trilyon dolar toplam satış geliri olan 250 markanın, küresel finansal kriz nedeniyle 2009 yılındaki gelirinin 2.57 trilyon dolar ciroya düştüğü görüldü. 250 şirketin 149'unda küçülme gerçekleştiği tespit edildi. Zirvedeki 250 tüketici ürünü şirketi listesinde yer alan Türk markaları krizden etkilense de EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi) için yapılan sıralamada gelirlerini en hızlı artıran dört şirket arasında yer alarak güçlerini gösterdiler.

Rapora göre, tüketici ürünleri şirketleri için baby boomer (çok çocuk sahibi olan) nesil halen en önemli alıcı grubunun temsil ederken, gelişen ekonomilerde ise, gelişmekte olan orta sınıfın en önemli alıcılar haline geldiği ifade ediliyor.  Çünkü her yıl dünya genelinde yaklaşık 70 milyon yeni tüketicinin orta sınıfa girmesi bekleniyor. Dolayısıyla şirketlerin bu kişilere doğru ürünleri ulaştırmaları için radikal yeniliğe hazırlık yapmaları gerekiyor. Gelişen pazarlar yenilikler için bir laboratuar haline gelmesi bekleniyor, böylece şirketlerin, bu pazarlardaki tüketicilerin yaşam tarzları ve değerlerine uygun yeni ürün, hizmet, üretim, pazarlama teknikleri geliştirmeleri öngörülüyor.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100