Bu haber kez okundu.

Kuyruk çilesi bitmiyor

Türkiye'nin sağlık alanında yaşadığı sorunlar bir türlü çözülemiyor. Hasatalar en fazla 'uzun süre sıra beklemekten ve doktorların ilgisizliğinden' şikayet ediyor
. Hükümet sağlık alanında "reform" adı altında birçok düzenlemeye imza atıyor ama kangren haline gelen temel problemleri bir türlü çözemiyor.
~|~






Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Şube Müdürü Refik Akten, kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, 'sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi' gibi poliklinik şikayetlerinin geldiğini söyledi.

Akten, yaptığı açıklamada, hasta hakları uygulamalarının Türkiye'de 3 yıl önce başlatıldığını, şu ana kadar 415 hastanede Hasta Hakları Birimi kurulduğunu belirtti. Bu hastanelere giden kişilerin, karşılaştığı herhangi bir sorunla ilgili Hasta Hakları Birimi'ne başvuruda bulunabildiğini anlatan Akten, söz konusu şikayetin Hasta Hakları Kurullarında değerlendirildiği, aynı kurumun yoğunlaşan şikayetlerin çözümü için negibi iyileştirmeler yapılabileceğini gözden geçirdiğini vurguladı.
Söz konusu çalışma kapsamında, hastaların haklarını ve sağlık görevlileriyle nasıl iletişim kuracaklarını öğrenmeleri için bugüne kadar 150 bin vatandaşa seminerlerle eğitim verdiklerini ifade eden Akten, ''Bu eğitimler sürdürülecek. Sağlık personelimize de aynı eğitimleri veriyoruz. Toplam 350 bin olan sağlık çalışanımızdan 140 bini bu konuda eğitim aldı. 2 ay süren bu eğitimlerimiz önümüzdeki yıliçinde de devam edecek'' dedi.

Hastaların dertleri bitmiyor
Ekim ayı sonu itibariyle tüm hastanelerde hasta hakları birimlerinin kurulacağını vurgulayan Akten, şunları kaydetti: ''100 yatak altındaki hastanelerde de bu uygulamaya geçilecek. Hasta hakları kültürünün oluşabilmesi için zaman gerekiyor. Ancak bu konuda Sağlık Bakanlığı çok yoğun çalışıyor. Önem verdiğimiz konularınbaşında vatandaşın gördüğü yanlışı yetkililere, yani hastanelerdeki hasta hakları birimine iletmesi yer alıyor. Bu başvuruları Bakanlıktantakip ederek, 15 gün içinde sonuçlandırılmasını sağlıyoruz. Taleplerinbüyük çoğunluğu zamanında sonuçlanıyor. Kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, 'sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi' tarzında poliklinik şikayetleri geldi. Sırada bekleme sorunu ön plana çıkıyor. 'Doktora gittim iyileşemedim' tarzı başvuru yok denecek kadar az. Acil servisler konusunda gelen şikayetlerin oranı ise yüzde 7?8 civarında.''


 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100