Emniyet'in LPG'li araçların denetimini sıkılaştırması üzerine, kaçak araç sahipleri LPG'leri ruhsatlarına işletmek için muayene istasyonlarına akın etti. Vatandaşlar, önceden 30-35 milyon liraya temin ettikleri proje için firmaların 100-150 milyon lira arası para istediklerinden şikayetçi Emniyet'in denetimleri sıkılaştırması üzerine, LPG araç sahipleri muayene istasyonlarına koşuyor. Denetimlerde "sızdırmazlık raporu" veriliyor ve ruhsatlara aracın LPG ile çalıştığı işleniyor.
Başkent Ankara'da LPG'li araçlara yönelik denetimlerin artmasıyla birlikte araçlarının LPG ile çalıştığını ruhsata işletmeyenler, Karayolları Muayene İstasyonu'na akın ettiler. Ankara'da dün sabahın erken saatlerinde sıraya giren vatandaşlar muayene istasyonunun bulunduğu Eskişehir Yolu'nda uzun kuyruklar oluşturdu. Karayolları Muayene İstasyon Şefi Mehmet Pınarbaşı, LPG'li araç sahiplerinin neler yapmaları gerektiğini anlattı.
Raporu olmayan araca denetim yok
Vatandaşların, araçlarını LPG ile çalışır hale getirttikten sonra buradan aldıkları proje ile kendilerine gelmeleri gerektiğini belirten Pınarbaşı, muayene istasyonundaki teknik personelin araçlardaki LPG kiti ve deposunun projede belirtilenle aynı olup olmadığını kontrol ettiğini söyledi. Raporu olmayan aracın muayenesinin kesinlikle yapılmadığını kaydeden Pınarbaşı, araç sahiplerinin muayeneye gelirken mutlak surette yanlarında "sızdırmazlık raporunu" da getirmeleri gerektiğini hatırlattı.
Sızdırmazlık raporu
Pınarbaşı, söz konusu raporun Makine Mühendisleri Odası'ndan alınması gerektiğini de söyledi. Denetimlerde "sızdırmazlık raporu" veriliyor ve ruhsatlara aracın LPG ile çalıştığı işleniyor. Denetimlerin etkili olduğu son bir hafta içerisinde ortalama 8 bin aracın karayolları muayene istasyonunda kontrolleri yapıldı.
Kuyruklar bezdiriyor
Araçlarını muayene istasyonuna getiren vatandaşlar, Ankara'da tek bir muayene istasyonu bulunmasından şikayet ederek, denetimlerin yetersiz olduğunu savundular. Denetimlerin artması ile proje fiyatlarının da arttığını belirten bazı vatandaşlar ise, önceden 30-35 milyon liraya temin ettikleri proje için firmaların 100-150 milyon lira arası para istediklerini söylediler. Bindikleri araçların 'kaçak bomba' olduğunu ifade eden bir vatandaş ise, LPG'nin ruhsata işletilmesinin bu durumu değiştirmediğini ileri sürdü.
Başkent Ankara'da LPG'li araçlara yönelik denetimlerin artmasıyla birlikte araçlarının LPG ile çalıştığını ruhsata işletmeyenler, Karayolları Muayene İstasyonu'na akın ettiler. Ankara'da dün sabahın erken saatlerinde sıraya giren vatandaşlar muayene istasyonunun bulunduğu Eskişehir Yolu'nda uzun kuyruklar oluşturdu. Karayolları Muayene İstasyon Şefi Mehmet Pınarbaşı, LPG'li araç sahiplerinin neler yapmaları gerektiğini anlattı.
Raporu olmayan araca denetim yok
Vatandaşların, araçlarını LPG ile çalışır hale getirttikten sonra buradan aldıkları proje ile kendilerine gelmeleri gerektiğini belirten Pınarbaşı, muayene istasyonundaki teknik personelin araçlardaki LPG kiti ve deposunun projede belirtilenle aynı olup olmadığını kontrol ettiğini söyledi. Raporu olmayan aracın muayenesinin kesinlikle yapılmadığını kaydeden Pınarbaşı, araç sahiplerinin muayeneye gelirken mutlak surette yanlarında "sızdırmazlık raporunu" da getirmeleri gerektiğini hatırlattı.
Sızdırmazlık raporu
Pınarbaşı, söz konusu raporun Makine Mühendisleri Odası'ndan alınması gerektiğini de söyledi. Denetimlerde "sızdırmazlık raporu" veriliyor ve ruhsatlara aracın LPG ile çalıştığı işleniyor. Denetimlerin etkili olduğu son bir hafta içerisinde ortalama 8 bin aracın karayolları muayene istasyonunda kontrolleri yapıldı.
Kuyruklar bezdiriyor
Araçlarını muayene istasyonuna getiren vatandaşlar, Ankara'da tek bir muayene istasyonu bulunmasından şikayet ederek, denetimlerin yetersiz olduğunu savundular. Denetimlerin artması ile proje fiyatlarının da arttığını belirten bazı vatandaşlar ise, önceden 30-35 milyon liraya temin ettikleri proje için firmaların 100-150 milyon lira arası para istediklerini söylediler. Bindikleri araçların 'kaçak bomba' olduğunu ifade eden bir vatandaş ise, LPG'nin ruhsata işletilmesinin bu durumu değiştirmediğini ileri sürdü.