18 Haziran 2012 Pazartesi 11:34
2559 Okunma
Lüks tüketimi tırmanışta

YENİ MESAJ - İSTANBUL

Danışmanlık şirketi The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan \'Lüksün Yeni Dünyası\' raporuna göre küresel lüks tüketim pazarı 2011 yılında 1.4 trilyon dolara ulaştı. Toplam küresel lüks tüketim pazarı içinde \"lüks deneyimler - seyahat, sanat, teknoloji, yeme-içme\" 770 milyar dolarlık pazar payı ile birinci sırada yer alırken, ikinci sırayı 350 milyar dolar ile lüks otomobiller alıyor. Tüketimin geri kalanı ise lüks marka saatler, çantalar, giyim ve ayakkabılar gibi kişisel tüketim ürünlerine harcanıyor.

Artık lüks arabalar kesmiyor!

BCG raporunda lüks deneyimlere yapılan harcamaların, lüks eşya ve otomobillere yapılan harcamalara oranla yıllık yüzde 50 daha fazla büyüyerek, toplam lüks tüketim pazarının yüzde 55\'ine ulaştığı belirtiliyor. Bir zamanlar geleneksel lüks tanımlaması içinde yer alan statü ve servet kavramları, gelişmiş ülkelerde ve gelişmekte olan pazarlarda önemini kaybetmeye başlamış görünüyor.

Lüks markaların, küresel satışlarının yüzde 40\'ını oluşturan ve lüks markalara sahip olmanın başarı ve statü sembolü olarak görüldüğü Çin\'de bile, lüks deneyimleri için yapılan harcamalar, lüks eşya ve otomobillere yapılan harcamalardan çok daha hızlı bir şekilde büyüyor. 2011 yılında Çinli tüketicilerin lüks tüketim harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 22 oranında artarken, lüks deneyimler için yaptıkları harcamalar 28 oranında arttı.

Türkiye\'de de lükse düşkünlük artıyor

BCG İstanbul Yönetici Ortağı Burak Tansan da, Türkiye\'de benzer bir gelişim olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: \"Gelişmekte olan diğer ülkelerde olduğu gibi lüks tüketim Türkiye\'de de tırmanışta. Türkiye lüks pazarının bütün kategorileri dahil ettiğimizde şu anda 20 milyar TL civarında olduğunu tahmin ediyoruz; yani GSMH\'nın yüzde 1.5\'i oranında. Bu değer, gelişmiş ülkelerde yüzde 3\'e kadar çıkabiliyor. Geçtiğimiz beş yıl içinde Türkiye lüks tüketim pazarının her yıl ortalama yüzde 15\'lik bir büyüme kaydettiğini görüyoruz. Diğer ülkelerde olduğu gibi, Türkiye\'de de bu büyümenin \'deneyim\' bacağının daha hızlı olduğunu düşünüyoruz.\"

Raporda lüks deneyimlere yönelişin bir parçası olarak \"Y jenerasyonuna\" da değiniliyor. Günümüzde 20'li yaşlarında olan ve internetle birlikte büyümüş olan genç kesim kendilerini sahip oldukları ürünlerle değil, yaşadıkları deneyimler ile ifade ediyor. Genç nesil dünyanın farklı yerlerinde tecrübe edebilecekleri alternatif aktiviteleri tercih ediyorlar. Dijital medyanın önemi her geçen gün artıyor. Dünya çapında söz sahibi olan en önemli 11 lüks markanın Facebook üzerindeki hayran sayısı, son iki yılda tam 300 kat artış sağladı. Bu gelişime rağmen birçok lüks üreticisi ise henüz dijital medyanın öneminin yeterince farkında görünmüyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100