Markalar ‘sosyal ağ'da sınıfta kaldı
Adres Patent'in araştırmasına göre; 2011 yılının en değerli 50 markasının Facebook'ta yüzde 50'si, Twitter'da ise yüzde 60'ı ya bu ağlarda varlık sergilemiyor ya da sosyal ağlarda adlarını ‘www.facebook.com/markaismi' ya da ‘www.twitter.com/markaismi' şeklinde doğrudan kullanamıyor ve farklı uzantılı isimlerle almak zorunda kalıyor. Bunun en temel sebebi ise kendi isimlerinin daha önce üçüncü bir şahıs tarafından kullanılmaya başlanmış olması.
Sosyal ağlarda marka adları ile üçüncü şahıslar tarafından sayfa açıldığını fark eden firmaların, marka tescil belgesi ile itirazda bulunması durumunda ismin kullanım hakkının kendilerine geçeceğinin altını çizen Adres Patent Genel Müdürü Av. Ali Çavuşoğlu, “Sosyal ağlarda marka adına kurumdan bağımsız sayfalar bulunması hem tüketici açısından kafa karışıklığına sebep olmakta hem de sosyal ortamlarda marka kaybın yol açmakta. Kurumsal yapısını tamamlamış firmaların bu konuda çok dikkatli olması ve sosyal medyada markalarına sahip çıkması gerek. Özellikle Twitter ve Facebook son dönemde marka tercihlerini belirleyen en önemli ortamlardan biri haline geldi. Bu konuda dünya markalarını örnek almalıyız” açıklamasında bulundu.
Sosyal medya ortamları üzerinden yürütülen ‘e-kurumsallık' çalışmalarının tüm dünyada artış gösterdiğine dikkat çeken Çavuşoğlu; “Türkiye'nin uluslararası çapta başarı gösteren firmaları milyon dolarlık değerleriyle markalarını korurken sosyal medyada tehlike arz eden bir marka kaybına maruz kalıyorlar. En değerli 50 markamızın yüzde 50'sinin ya bir Facebook-Twitter hesabı yok ya da isimleri başkaları tarafından kullanılıyor. Firmalar da bu noktada farklı bir isim ile sayfa açma yoluna gidiyorlar. Bu noktada yapılması gereken en doğru şey ticari unvan ya da marka tescil belgesi ile sosyal ağın yönetim merkezine itirazda bulanmak” dedi. (İHA)