Bu haber kez okundu.

Meclise şikayet yağdı
TBMM Dilekçe Komisyonu Başkanı Yahya Akman "Son 3 yılda yaklaşık 5 milyon vatandaş Meclis Dilekçe komisyonu'na başvurdu. Bu başvurularla ilgili 10 bin işlem yapıldı"dedi ~|~






TBMM Dilekçe Komisyonu Başkanı Yahya Akman, çeşitli şikayetlerini ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına bildiren ancak bunlardan bir sonuç alamayan vatandaşların başvurduğu TBMM Dilekçe Komisyonu'nun çok önemli görevler üstlendiğini belirtti.

Kamyon dolusu başvuru
Akman, 22. Yasama Dönemi'nde, yaklaşık 5 milyon vatandaşın komisyonlarına başvurduğunu, aynı konu hakkındaki bazı başvuruları birleştirdiklerini ve komisyon olarak yaklaşık 10 bin işlem yaptıklarını ifade etti.
Komisyonlarına yoğun talep olduğunu, hatta bazen kamyonetler dolusu dosyalarla başvurular yapıldığını kaydeden Akman, çok belge ve dosya olması nedeniyle arşiv sıkıntısı çektiklerini söyledi.

Dilekçe Komisyonu Başkanı Akman, yaptıkları görevin önemine işaret ederek, komisyonlarının da katkısı ile Bilgi Edinme Hakkı Kanunu'nun TBMM'de kabul edildiğini anımsattı. Dilekçe Komisyonu ile doğrudan ilişkide olacak Ombudsmanlık Kurumu'nun kurulmasının da öngörüldüğünü ifade eden Akman, bu kurumun, komisyonları gibi denetim yetkisi olmayan, sadece tavsiyelerde bulunan, arabulucu bir kurum olduğunu belirtti. Akman, ''Nasıl, KİT Komisyonu devlet kurumlarının hesaplarını daha sonradan inceleme yetkisine sahipse, Dilekçe Komisyonu da TBMM adına gelen başvuruları ele almakla yükümlüdür. Bu nedenle bu komisyonun kapatılması mümkün değildir. Komisyonun kapatılması halinde, işlevini yerine getirecek başka kurum yoktur'' dedi.

Yahya Akman, ''Komisyon gücünü TBMM'den almaktadır. Vatandaş ve bürokrat, başvurduğu sorununu Meclis'in ele alabileceğini düşündüğü zaman, komisyonun verdiği kararlar çok daha etkili olacaktır'' dedi.

 

Anahtar Kelimeler:
meclise şikayet yağdı
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100