01 Aralık 2010 Çarşamba 00:00
190 Okunma
Merkezi Randevu
Sağlık Bakanlı'ğının geçtiğimiz şubat ayında Erzurum ve Kayseri'de başlattığı, halen 9 ilde uygulanmakta olan 'hastanelerden tek numara ile randevu alma' (Alo 182) sisteminde aksaklıkların devam ettiği belirtildi ~|~

YENİ MESAJ ? ANKARA

Kırklareli Milletvekili Turgut Dibek'in 'Alo 182' Merkezi Randevu Hattı Uygulamasının (MHRS) neden Erzurum ve Kayseri'de başlatıldığına ilişkin Meclis Başkanlığına sunduğu soru önergesine Erzurumlu Sağlık Bakanı Recep Akdağ'dan cevap geldi. Uygulamanın bir çağrı merkezi kurularak 2010 yılı Şubat ayında Erzurum ve Kayseri illerinde pilot çalışma olarak başlatıldığını belirten Akdağ, şunları kaydetti: "Halen ülke çapında 267 devlet hastanemizde randevu ile muayene hizmeti verilmekte olmasına rağmen bunların tümü, yalnızca kendi hastanesine randevu vermek amacıyla kurulmuş sistemlerdir. Bu sistemler ile başka bir hastaneye randevu verilememekte, farklı bir şehirdeki hastaneye ise hiç ulaşılamamaktadır. Ayrıca birbirinden farklı yöntemlerle (telefon, internet, sms vb) ile randevu verildiğinden, uygulama bütünlüğü de bulunmamaktadır.
MHRS projesi ile ALO 182 telefon hattı kullanılmak suretiyle uygulama standart hale getirilerek tüm Türkiye'den tek numara ile randevu alınması sağlanmış olacaktır. Özellikle dikkat edilen bir husus, vatandaşlarımızın canlı operatörler tarafından karşılanması, otomatik cevap mekanizmalarına yönlendirilmemesidir. Projenin yaygınlaşması ile birlikte randevu verilen hastalarımızın Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan provizyon işlemleri de gerçekleştirilecek, hastanın muayene olacağı doktorunun önüne gidene kadar önündeki tüm aşamalar kaldırılmış olacaktır. Bu sayede vatandaşlarımız, randevu saatinde elini kolunu sallayarak doğrudan muayene olacağı hekimin karşısına ulaşabilmiş olacaktır."

Neden Erzurum?
 
Bakan Akdağ, pilot uygulama merkezi olarak neden Erzurum'un seçildiği konusunda ise, "Erzurum ilinin seçilmesinin sebebi, projenin tüm teknik ihtiyaçlarını en düşük maliyetle ve en yüksek altyapı ile elde edebilmenin mümkün olduğu bir şehrimiz olmasıdır. Telekomünikasyon altyapısı güçlü, üniversitesi ve eğitimli genç insan kaynaklarının yeterli, ulaşımın kolay ve maliyetlerin nispeten düşük olması nedeniyle Erzurum'un büyük bir çağrı merkezi kurulumu için uygun bir yer olduğu kolaylıkla görülebilecektir!" dedi.

Randevu alınamıyor

Soru önergesinin sahibi Kırklareli Milletvekili Turgut Dibek, Bakan Akdağ'ın cevabına ilişkin yaptığı açıklamada, "Bakanlığa sormuş olduğum 9 pilot ilde uygulanmakta olan sistemde ne gibi aksaklıklar ve eksiklikler tespit edilmiştir sorusuna yanıt vermemiştir. 'Karşılaşılan sorunlar çözülmektedir' demek sorumun cevabı değildir. Seçim bölgem Kırklareli de bu sisteme dahil olduğu için bu sorunları biliyoruz. Bizi arayan vatandaşlar sisteme ulaşamadıklarını, bu merkezden randevu alamadıklarını ifade etmektedir. Sorunu bilmeyen bir merkez soruna çözüm bulamaz. Ayrıca Bakanın memleketine bu merkezi yapması ile ilgili soruma vermiş olduğu cevabı da halkımızın takdirine bırakıyorum" dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100