24 Eylül 2012 Pazartesi 12:05
1252 Okunma
Mesajlarla aklımızı çeliyorlar

YENİ MESAJ - İSTANBUL

İstanbul’da düzenlenen UPDATE 2012 Marketing Trends & Future (Pazarlama Eğilimleri ve Gelecek) etkinliği; dijital pazarlama, iletişimde farklılaşma ve sosyal medya gibi konuları masaya yatırdı. Hayatın her kademesinde günde 3 bin farklı mesaj ile tüketicilerin gönlünü kazanmaya çalışan reklamcılar, bu yıl 4.8 milyar TL’ye çıkan reklam yatırımlarını olumlu, ancak bir o kadar da endişeli karşılıyorlar. Sektörde bir reklâm karması olduğunda karar kılan reklâmcılar, hedef kitlesini çok iyi tanıyan, sadece TV’ler değil, katma değerli iletişim modellerini de içine alan bir reklâm stratejisinin oldukça başarılı sonuçlar alacağını ifade ediyorlar.

Pazarlamacılar giremez!

Etkinlik çerçevesinde ‘Değişen ve Gelişen Tüketici’ başlıklı bir konuşma yapan İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Levent Erden, pazarlama sektöründe çalışanların günümüzde hoş karşılanmayan bir konumda olduğunu ifade ederek, “Bugün birçok apartmanın veya iş merkezlerinin girişinde ‘pazarlamacı giremez’ yazısı bulunur ve sizin içeriye girmeniz yasaktır.

Pazarlama sektöründe çalışanlar ile ilgili düşüncenin temelini buradan rahatlıkla anlayabilirsiniz” dedi. Türkiye’de enflasyon kavramının hiçbir ülkede olmadığı kadar uzun bir zamandır ülke gündeminde olduğunu söyleyen Levent Erden, “Ülkemizde 30 yıldır var olan enflasyona karşı Arjantin ve İspanya sadece 2 yıl dayanabildi. Enflasyonda hayal kuramazsınız. Eğer cebinizdeki parayı o gün harcamadıysanız, sabah kalktığınızda eksik para ile uyanmış olursunuz” dedi.

Levent Erden ayrıca, Türk insanının önemli bir bölümünün, her ne kadar işine yaramasa da, ABD Doları ve Euro’nun ne kadar olduğunu bildiğine dikkat çekti. Yıldız Holding Pazarlama Servisleri Direktörü Alkan Eraltan ise, ‘İletişimde Farklılaşma’ başlıklı konuşmasında, hedef kitleyi çok iyi bilen bir reklâmın doğru bir bilgilendirme ile ulaşamayacağı kitlenin olamayacağını vurguladı. 2008 yılından bu yana reklam yatırımlarının artış gösterdiğine dikkat çeken Alkan Eraltan, “4.8 milyar TL’lik bir reklam yatırımımız var ve günde 3.000 farklı mesajla tüketicilere ulaşmaya çalışıyoruz. Orta Çağ’da yaşayan insanların bir ömür boyunca aldıkları mesajları bir günde alıyoruz. Aslında bu noktada reklâmcılar bir karmaşanın içinde. Reklâm hedef kitlesine düzgün şekilde ve sağlıklı ulaşmalı. Bu hepimizin elindedir.

Burada yöntem şu: Hedef kitlenin çok iyi tanınması ve ihtiyaçların ona göre belirlenmesi. Rakamlar hala TV’lerin reklâm pastasından önemli pay aldığını gösteriyor. Ancak unutmayalım ki, katma değerli iletişim modellerinin dâhil edildiği reklâm stratejileri, reklâm yatırımlarının geri dönüşümlerini daha etkili kılacaktır” dedi.

İnternet reklâmcılığı hızlı büyüyor

Dijital Büro İstanbul Genel Müdürü Uğur Şeker, “Dijital Dünya” başlıklı konuşmasında dijital reklâmların genel reklâm içerisinde artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Avrupa’ya bakıldığında Türkiye daha farklı bir yerde yer alıyor. Şu anda internette yüzde 13.8’lik büyüme rakamı ile Türkiye dünyada en hızlı büyüyen ülkesi konumunda” dedi. Türkiye’de bu yılın ilk altı aylık döneminde reklâm yatırımlarının 421 milyon TL’ye ulaştığını ifade eden Uğur Şeker, “Türkiye’de şimdi üretilen TV’lerin hepsi smart (akıllı) olarak internet bağlantılı televizyonlardır. Bu gelişmeler reklâmların katma değerli ” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100