İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı Ahmet Önal, daha önce Unkapanı geçişi için hazırlanan köprü projesine, "İstanbul siluetine uygun olmadığı" gerekçesiyle Anıtlar Kurulu'nca onay verilmediğini, bu sorunu aşmak için teklif götürülen ve devrin Mimar Sinan'ı olarak tanımlanan Calatrava'nın ise bazı önerilerde bulunduğunu kaydetti.
Anıtlar Kurulu ne diyorsa, o...
Calatrava'nın bir "avam proje" hazırlayarak kendilerine sunacağını ve o proje ışığında Büyükşehir Belediyesi'nin, Anıtlar Kurulu ile görüşmelere başlayacağını ifade eden Önal, "Anıtlar Kurulu'nun onay vermeyeceği bir projeyi, bizim satın alıp rafa koymamız mümkün değil. Kurulun onay vereceği bir projeye bizim 'evet' dememiz lazım" dedi.
6 milyon dolar istiyor
Önal, işin bir de mali boyutunun olduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Calatrava'nın, proje bedeli olarak 'köprü maliyetinin yüzde 13'ünü isterim' diye teklifi var. Köprünün yapım maliyeti aşağı yukarı 40-50 milyon dolar civarında. O nokta da henüz neticeye bağlanmadı. Direkt olarak böyle bir şeyi kabul etmek de mümkün olmayabilir. Ancak çok ünlü bir mimar ve kendisinin Türkiye'ye getirilmesi de kolay olmadı."
Calatrava'nın önerileri
Calatrava, kentteki incelemelerinden sonra, bölgenin çok hassas bir yer olduğunu ve silueti devam ettirmek için çok hassas davranmak gerektiğini ifade ederek, şu öneride bulunmuştu:
"Köprü yapımı konusunda iki çözüm önerim var. İlki Unkapanı Köprüsü yanına, sadece metro için bir köprü yapmak. Ya da Unkapanı Köprüsü'nün yerine yaya, araç ve metroyu birleştirecek yeni bir köprü inşa etmek. İstanbul'a transparan (şeffaf), çok modern, çevreye saygılı ve şehrin ufuk çizgisini tamamlayan bir köprü yapmak istiyorum. Ayrıca, çok ince bir köprü olacak ve açılabilecek. 3 bin yıla yakın bir geçmişi olan şehre, 21. yüzyılın özelliklerini taşıyan bir anıt eser yapmak istiyorum."