Bu haber kez okundu.

Meyvede potansiyel kullanılamıyor
YALÇIN ERKOL / ANKARA

Tarım kesiminin yaşadığı sıkıntılar Türkiye'nin en ciddi sorunlarından biri olarak öne çıkıyor. Bu durum meyve üretimine de yansıyor. Türkiye'de 2011 yılında 14.4 milyon 12 bin 990 ton meyve üretildi. Türkiye’nin sahip olduğu ekolojik yapısı ve iklim özellikleri bakımından bazı tropik türler dışında birçok meyve türünün yetiştirilmesine elverişli. Dünya üzerinde kültürü yapılan 138 meyve türünden subtropik meyve türleri de dahil olmak üzere 75'i Türkiye'de yetişiyor. 

Çin ilk sırada 

Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü'nün (FAO) 2011 yılı verilerine göre dünyada 56.6 milyon hektar alanda, 637.6 milyon ton meyve üretiliyor. Çin, 131.8 milyon tonluk üretimle birinci sırada ve dünya meyve üretiminden yüzde 20.7'lik pay alıyor. Çin'i 74.8 milyon ton üretim ve yüzde 11.7 payla Hindistan, 41 milyon ton üretim ve yüzde 6.4 payla Brezilya, 27.1 milyon ton üretim ve yüzde 4.25 payla ABD izliyor. Beşinci sırada 17.4 milyon ton üretim yüzde 2.72 payla İtalya, altıncı sırada 17.2 milyon ton üretim ve yüzde 2.7 payla Endonezya, yedinci sırada 16.2 milyon ton üretim ve yüzde 2.54 payla Meksika, sekizinci sırada 16.1 milyon ton üretim ve yüzde 2.53 payla Filipinler, dokuzuncu sırada 15.6 milyon ton üretim ve yüzde 2.45 payla İspanya, onuncu sırada 14.4 milyon ton üretim ve yüzde 2.3 payla Türkiye bulunuyor.

Dörtte biri çöpe gidiyor

TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, kapama bahçelerle birlikte girdi maliyetleri, örgütlenme, pazarlama, paketleme ve sevkiyat konularının sektörün geleceği açısından hayati önemde olduğunu kaydederek, "Tabii burada da konu üretimin nasıl değerlendirileceğine geliyor. Çeşitli tahminlere göre yetiştirilen meyvenin dörtte biri fiyat, paketleme ve sevkiyat sorunları yüzünden tüketiciye ulaşmadan çöp gidiyor, milyarlarca lira kaybediliyor" değerlendirmesinde bulundu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100