Bu haber kez okundu.

Milli servet böyle heba ediliyor
Yanlış projelendirme neticesinde milli servetin heba edilmesine çarpıcı bir örnek... İzmir'de, TCDD'nin 2003 yılında yaptığı elektrikli tren hattının 5 kilometrelik bölümü, henüz hiç kullanılmadan sökülmeye başlandı ~|~

Aliağa?Menderes Raylı Sistem Projesi'nde yer alan ve 3 yıl önce tamamlanan Sinyalizasyon ve Elektrifikasyon Sistemi'nin, Karşıyaka ve Şirinyer'deki yaklaşık 5 kilometresi, "hat değişikliği" gerekçesiyle sökülüyor.

79 kilometrelik Aliağa?Menderes demiryolu hattının metro standardına yükseltilmesi için, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD Genel Müdürlüğü 1999 yılında, işin 3 yılda bitirilmesi amacıyla protokol imzaladı. Protokol uyarınca, hat üzerinde yer alan ve kent içinde kalan istasyonların belediye, şehir dışındaki istasyonların TCDD tarafından yapılması kararlaştırıldı. Hattın metro standardına yükseltilmesine Yüksek Planlama Kurulu (YPK) 2001 yılında onay verdi. TCDD Genel Müdürlüğü, proje kapsamında elektrifikasyonu İspanyol, sinyalizasyonu da Japon konsorsiyumlarına ihale etti. Elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleri yaklaşık 250 milyon dolar harcamayla 2003 yılında tamamlandı. Ancak aradan geçen 3 yılda tek bir elektrikli trenin geçmediği 5 kilometrelik hattaki elektrik telleri, direkleri ve otomatik geçiş sistemleri sökülmeye başlandı.

Hattaki değişiklikler

TCDD 3. Bölge Müdürü Sabahattin Eriş, sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemlerinin, belediye ile TCDD arasında yapılan protokolden "çok önce ihale edildiğini" söyledi.
Hattın belediyeye devredilmesinden sonra Karşıyaka İlçesi'nde yaklaşık 3.5, Buca İlçesi Şirinyer semtinde ise 1.5 kilometrelik demiryolu hattının, yeraltına alınmasının gündeme geldiğini belirten  Eriş, "Karşıyaka ve Şirinyer'deki sistem ve aparatların sökülmesinin nedeni, hattın yeraltına alınması yönünde yapılan değişikliktir. Yani tünellerdir" dedi.

Belediye tarafından yapımına Mart ayında başlanması planlanan Karşıyaka tünelinin, biri yer üstünde toplam 4 istasyondan oluşacağı bildirildi. Tünelin, Naldöken'den başlayıp demiryolu güzergahını izleyerek Nergis'de sona ereceği kaydedildi. Naldöken'de bir yer üstü istasyonu, Alaybey, Karşıyaka ve Nergis'de ise yer altı istasyonları bulunacağı ifade edilerek, Şirinyer'de de iki hemzemin geçidin, 1.5 kilometre uzunluğundaki tünel ile aşılacağı bildirildi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100