Bu haber kez okundu.

Mobilyada kalite aranıyor
Türkiye’de mobilya sektörünün nabzını tutan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), tüketicisini yakından tanımak için yaptığı
araştırmalar ve açıklanan tüketim raporlarına göre 43 üyesi ile birlikte yol haritaları çizmeye ve tüketicinin talebine göre arz oluşturmaya devam ediyor. Önde gelen araştırma firmalarının raporlarından yola çıkarak açıklanan bilgiler Türk tüketicisinin profilini ortaya koyuyor.

Türk tüketicisi ‘iskonto’ istiyor
Türkiye’de mobilya alırken tüketicinin en çok dikkat ettiği noktalardan biri ödeme koşulları. Aldığı ürünün vade farksız taksitlere bölünmesi, taksit sayısının ortalama 12 ay olması ve iskonto gibi uygulamalar tüketicinin mobilya alma aşamasındaki en önemli nedenleri oluşturuyor. Taksitinin senetle ya da kredi kartıyla yapılması, ürün alınan yerin güvenilir olması, satış sonrası hizmet gibi unsurlar mobilya alıcısının karar aşamasını en çok etkileyen maddelerin başında geliyor.

Genellikle markalı mobilya seçiliyor
Türk tüketicisi genellikle markalı mobilyaları tercih ederken, markasız ürün alma aşamasında ise ürünün kalitesi konusunda ince eleyip sık dokuyor. Alınan ürünün dayanıklı ve uzun yıllar kullanılmasını isteyen tüketiciler satın alma sırasında dayanıklılık konusuna da önem veriyorlar. Önde gelen araştırma şirketlerinin yaptığı araştırmalara göre Türk tüketicisi ortalama 8 yılda bir mobilyasını
değiştiriyor. Bu oran  İç Anadolu’da artış gösterirken, Akdeniz’de ise azalıyor. Bölgelerin coğrafi, sosyo-kültürel koşullarına göre
farklılık gösteren bu oranlar
yıllar geçtikçe Türk tüketicisinin değişen mobilya kullanım alışkanlıkları gözler önüne seriyor. Eski zamanlarda 20 yıl, 30 yıl kullanılan mobilyaların yerini, artık ortalama 5-10 yıl
kullanılan, eskimese bile modası geçti diye değiştirilen mobilyalar alıyor. HABER MERKEZİ
Anahtar Kelimeler:
mobilyada kalite aranıyor
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100