Bu haber kez okundu.

Motosiklet satışları istenilen rakamlara ulaşmıyor
Az yakıt tüketmesine, çevreyi daha az kirletmesine ve hafif olduğu için yollara daha az zarar vermesine rağmen motosiklet satışları bir türlü artmıyor. Bu yılın Ocak-Temmuz döneminde motosiklet satışları yüzde 7’lik düşüş göstererek 106 bin 896 adede geriledi. 2013 yılının aynı döneminde 115 bin 49 adet motosiklet satılmıştı. Motosiklet satışlarındaki gerilemenin düşündürücü olduğunu söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Nihat Çadırcı, “Türkiye’de motosiklet kullanımı bir türlü artmıyor. Bunun en önemli nedeni algı sorunu. Çünkü ülkemizde hala ‘Motosiklet kullanmak tehlikelidir’ inanışı var. Bu yanlış algının yapılacak çalışmalarla biran önce kırılması gerekiyor” dedi.  

Yolda yürümek kadar tehlikeli 

Bazen kaldırımda yürümenin de motosiklet kullanmak kadar tehlikeli olabileceğini belirten Çadırcı, “Kafanıza bir şey düşebilir ve yaralanabilirsiniz. Motosiklet kullanmak da aslında böyle bir şey. Kask, korumalı motosiklet montu ve pantalonu giyer, ellerinize de korumalı eldivenler takar, iyi bir eğitim alarak, trafik kurallarına da uyarsanız motosiklet kullanmanın tehlikesi olmaz” diye konuştu.   

1000 kişiye 28 motosiklet düşüyor 

Dünyada motosiklet kullanımının giderek arttığına dikkat çeken Çadırcı, “Bunun en önemli nedeni kuşkusuz motosikletin daha az yakıt tüketmesi, çevreyi daha az kirletmesi, pratik olması, daha hafif olduğu için yollara daha az zarar vermesi ve park sorunu oluşturmaması. Bu nedenle her 1000 kişiye düşen motosiklet sayısı İtalya’da 181, İspanya’da 105, Yunanistan’da 97, Almanya’da 73. Türkiye’de ise her 1000 kişiye sadece 28 motosiklet düşüyor. Amacımız kişi başına düşen motosiklet sayısını artırmak” açıklamasında bulundu. 
EKONOMİ SERVİSİ
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100