18 Mayıs 2002 Cumartesi 00:00
381 Okunma
Öğretmenlik prestij kaybetti
Ege Çağdaş Eğitim Vakfı (EÇEV) tarafından, altı ilköğretim okulunda 213 öğretmen üzerinde yapılan biranket, öğretmenlik mesleğinin prestij kaybettiğini ortaya çıkardı. EÇEV Yönetim Kurulu Üyesi ve Eğitim Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Türkan Süren, öğretmenlerin mesleklerine yönelik duygu ve düşüncelerini saptamak amacıyla pilot bölge olarak seçtikleri altı ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenler üzerinde anket çalışması yaptıklarını söyledi. Süren, "Türkiye`de Öğretmen Olmak" başlığı altında hazırlanan ankete, 213 öğretmenin yüzde 74`ünün, son yıllarda öğretmenlik mesleğinin prestij kaybettiğine ilişkin görüş bildirdiğini bildirdi. Türkan Süren, anket sonucuna ilişkin değerlendirmesinde, öğretmenlik mesleğinin son yıllarda giderek prestij kaybına uğramasının bilinen bir gerçek olduğunu dile getirerek, "Geçmiş yıllarda önünde saygıyla eğildiğimiz, baş tacı yaptığımız öğretmenlik mesleği, uygulanan politikalar yüzünden prestij kaybına uğradı" dedi. Türk toplumunun öğretmenlik mesleğin~|~e her zamankinden daha fazla ihtiyacı olduğunu kaydeden Prof. Dr. Süren, eğitim politikalarının yeniden gözden geçirilmesi gerektiğine işaret etti.

En güvenilir meslek grubu

Eğitim?Sen 1 No`lu Şube Başkanı Eyüp Doğru, uygulanan politikalarla eğitimin piyasa koşullarına terk edildiğini, bu uygulamalardan eğitim çalışanlarının da payını aldığını söyledi. Doğru, ancak, her türlü prestij kaybına rağmen, öğretmenlik mesleğininen az kirlenen, en güvenilir meslek grubu arasında yer aldığını söyledi. Prestij kaybının, bugüne kadar uygulanan politikaların bir ürünü olduğuna işaret eden Eyüp Doğru, şunları söyledi: "Köy Enstitüleri, arkasından Öğretmen Okulları daha sonra Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okullarının kapatılması, son dönemlerdede Eğitim Fakültelerinde eğitimin temelini oluşturacak pedagojik formasyonun kaldırılması bugünkü prestij kaybına uğrayan öğretmenlik mesleği ve tipini ortaya çıkarmıştır." Aydınlatma misyonu olan öğretmenlerin, sosyal ihtiyaçlarını giderme noktasında da ciddi eksiklikleri bulunduğunu savunan Doğru, sendika olarak öğretmenlerin akademik birikimlerinin ve mesleki saygınlığının artırılması konusunda ciddi çalışmalar yaptıklarını bildirdi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100