21 Haziran 2015 Pazar 00:19
545 Okunma
Ombudsmana 16 bin şikayet
Kamu Başdenetçisi Nihat Ömeroğlu yaptığı açıklamada, vatandaşların idareden kaynaklanan sorunlarını şikayet edebilecekleri ombudsmanlıkla Türkiye'nin yaklaşık 2,5 yıl önce karşılaştığını anlattı. Yargının işini hafifletmeyi ve insan haklarına dayalı iyi yönetim konusunda idareye katkıda bulunmayı amaçladıklarını ifade eden Ömeroğlu, şunları kaydetti: "Vatandaşlarımız hiçbir ücret ödemeden idarenin her türlü eylem ve işlemini, bunu yapan kamu görevlisinin tutum ve davranışlarını şikayet edebilir. Eğer idarenin yanlışı varsa, buna dikkat çekiyoruz. Hatalı davranmışsa 'bunu kabul edin' diyoruz. Vali, emniyet müdürü, polis, müsteşar olabilir. Tavsiyelerimize uyanlar da oluyor, kendi gerekçelerini sunanlar da... Vatandaşın dava açma hakkı kaybolmuyor. Vatandaşlar, verdiğimiz tavsiye kararına idare uymadığı takdirde mutlaka mahkemeye gitsin. Biz her şeyi araştırılmış, gerekçesi, içtihatları konulan bir hukuki metin hazırlıyoruz. Vatandaşlardan ricam çekinmeden haklarını araştırsınlar. 80 milyona yakın bir ülkede bireyle idare arasında sorun çıkması son derece normal. Bireyin ihlal edildiğini iddia ettiği hakları için buradayız. Bize çok rahatlıkla gelebilirler."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121