Bu haber kez okundu.

Online alışveriş hızla büyüyor
HABER MERKEZİ

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası’nın (İSMMMO) “Türkiye’de e-Ticaret” adlı raporuna göre son beş yılda üçe katlanan online ticaretin, online satın almalarda yaşanan büyük patlama nedeniyle önümüzdeki beş yılda da üç kat artması bekleniyor. İSMMMO’nun “Türkiye’de e-Ticaret” adlı raporuna göre internet ortamında yapılan online satın almalarda büyük bir patlama yaşanıyor. Rapora göre 2013 yılı sonunda, yaklaşık 5 milyon kişi “online” ortamda 31 milyar TL’lik mal ve hizmet satın almış olacak. Bu kişiler, elektronik ticaret yoluyla her işlem başına ortalama yaklaşık 200 TL harcıyor. Rapora göre Türkiye’de e-ticaretin büyüklüğü ise önümüzdeki beş yılda üçe katlanacak. 

6 ayda 16 milyar TL

“Türkiye’de e-Ticaret” adlı rapora göre telefonla ve mektupla yapılan kredi kartı işlemleri ve verilen talimatlar hariç tutulduğunda 2013’ün ilk yarısında gerçekleşen online alışveriş 16 milyar TL’ye ulaşıyor. 2008’de 8.2, 2009’da 9.1, 2010’da 12.8 milyar TL’yi bulan online kredi kartı harcamaları 2011’de 18.7 milyar TL’ye, 2012’de 25.1 milyar TL düzeyine yükselmiş durumda. 2013 yılının da tahmini olarak 31 milyar TL’lik online alışveriş hacmiyle kapanacağı tahmin ediliyor. Dijital müşteri sayısı ve kişi başı harcamanın hızlandığı vurgulanan raporda Türkiye'nin 2012 itibarıyla nüfusunun 75 milyon 627 bin kişi olduğu anımsatılarak, 15 yaş ve üstünde düzenli internet kullanan kişi sayısının 21.5 milyona ulaştığı belirtiliyor. TÜİK verilerine göre bu kişilerin yüzde 21.8'i internetten çeşitli sıklıklarda mal veya hizmet satın alıyor ve bu kitle sayısal olarak 4 milyon 687 bin kişiye ulaşıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100