Avrupa'nın en büyük otogarı Büyük İstanbul Otogarı halka açılacak.
Büyük İstanbul Otogarı'nın işletmecisi olan Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş. (BİOİAŞ), hisselerinin yüzde 30'luk bölümünü halka arz adecek. Arz fiyatı 1.000 lira nominal değerli bir hisse için 13-16 bin lira olarak belirlendi. Böylece BİOİAŞ gelir elde etmiş olacak...
Konsorsiyum liderliğini Deniz Yatırım'ın yapacağı halka arzda, talep toplamanın bu ay sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.
Harem Otogarı tarih olacak
Yanık, bu geliri, Anadolu Otagarı ve Kavacık Otagarı projeleri ile Harem Otogarı'nın rehabilitasyonunda kullanacaklarını bildirdi.
Maliyeti 40 milyon dolar olan Küçükbakkalköy Anatepe'de 150 bin metrekarelik Anadolu Otogarı ile 9 milyon dolar maliyetli, 60 bin metrekarelik Kavacık Otogarı projelerinin tamamlandığını, başlandıktan sonra 2 yılda bitmesini planladıklarını belirten Yanık, bunların yapımında otofinansman da kullanacaklarını anlattı.
Şirketin 2003 yılında 26 trilyon lira ciro, 11.4 trilyon lira dönem karı elde ettiğini ve 3.6 trilyon lira vergi ödediğini bildiren Yanık, halka arzdan 15-18 milyon dolar arasında gelir beklediklerini kaydetti.
En büyük sorun kaçak otobüsler
Öte yandan Genel Müdür Murat Yanık, en büyük sorunlarının İstanbul'un değişik bölgelerinden kalkan kaçak otobüslerin olduğunu vurguladı. Her gün 450 kaçak otobüsün şehirlerarası yolculuk seferine başladığına işaret eden Yanık, bundan dolayı günlük kayıplarının 18 milyar lira olduğunu belirtti. Yanık, uçak yolculuğunun ucuzlaması ile hızlı trenin kendilerini çok fazla etkilemeyeceğini söyledi.
Yatırımcılar etkilenmeyecek
Yap-işlet-devlet modeliyle inşa edilen Büyük İstanbul Otogarı, 2019'da İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilecek. Deniz Yatırım Genel Müdürü Cafer Bakırhan yatırımcıların devirden etkilenmeyeceklerini söyledi.
Büyük İstanbul Otogarı'nın işletmecisi olan Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş. (BİOİAŞ), hisselerinin yüzde 30'luk bölümünü halka arz adecek. Arz fiyatı 1.000 lira nominal değerli bir hisse için 13-16 bin lira olarak belirlendi. Böylece BİOİAŞ gelir elde etmiş olacak...
Konsorsiyum liderliğini Deniz Yatırım'ın yapacağı halka arzda, talep toplamanın bu ay sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.
Harem Otogarı tarih olacak
Yanık, bu geliri, Anadolu Otagarı ve Kavacık Otagarı projeleri ile Harem Otogarı'nın rehabilitasyonunda kullanacaklarını bildirdi.
Maliyeti 40 milyon dolar olan Küçükbakkalköy Anatepe'de 150 bin metrekarelik Anadolu Otogarı ile 9 milyon dolar maliyetli, 60 bin metrekarelik Kavacık Otogarı projelerinin tamamlandığını, başlandıktan sonra 2 yılda bitmesini planladıklarını belirten Yanık, bunların yapımında otofinansman da kullanacaklarını anlattı.
Şirketin 2003 yılında 26 trilyon lira ciro, 11.4 trilyon lira dönem karı elde ettiğini ve 3.6 trilyon lira vergi ödediğini bildiren Yanık, halka arzdan 15-18 milyon dolar arasında gelir beklediklerini kaydetti.
En büyük sorun kaçak otobüsler
Öte yandan Genel Müdür Murat Yanık, en büyük sorunlarının İstanbul'un değişik bölgelerinden kalkan kaçak otobüslerin olduğunu vurguladı. Her gün 450 kaçak otobüsün şehirlerarası yolculuk seferine başladığına işaret eden Yanık, bundan dolayı günlük kayıplarının 18 milyar lira olduğunu belirtti. Yanık, uçak yolculuğunun ucuzlaması ile hızlı trenin kendilerini çok fazla etkilemeyeceğini söyledi.
Yatırımcılar etkilenmeyecek
Yap-işlet-devlet modeliyle inşa edilen Büyük İstanbul Otogarı, 2019'da İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilecek. Deniz Yatırım Genel Müdürü Cafer Bakırhan yatırımcıların devirden etkilenmeyeceklerini söyledi.