Bu haber kez okundu.

Otomobilde gösteriş dönemi bitti!
TEB Cetelem tarafından hazırlanan “Avrupa’da Otomotiv Sektörünün Yükselişi için 5 Kaldıraç” başlıklı rapor, eskiden otomobil satın alma kararında önemli etkisi bulunan “gösterişe” yönelik yeniliklere olan ilginin yerini, “maliyet düşürücü” yeniliklerin aldığını ortaya koydu. TEB Cetelem, Cetelem Araştırma Merkezi’nin desteği ile hazırlanan ‘Avrupa’da Otomotiv Sektörünün Yükselişi için 5 Kaldıraç’ başlıklı raporunu açıkladı. 2012’den bu yana Türkiye’nin de yer aldığı rapor, 8 Avrupa ülkesinde toplam 4 bin 830 kişinin görüşüne başvurularak TNS Sofres tarafından hazırlandı. Avrupa’da Otomotiv Sektörünün Yükselişi için 5 Kaldıraç’ başlıklı rapor, Türkiye otomotiv sektörüne ilişkin de çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı. Raporda ortaya konan sonuçlar doğrultusunda, Avrupa’da otomotiv sektörünün yükselişini sağlayacak ve yeniden sıçramaya olanak verecek beş temel unsur tespit edildi. Buna göre, otomobil fiyatlarının ve kullanım maliyetlerinin düşürülmesi, faydasız yenilikçilikten faydalı yenilikçiliğe geçiş, otomobili keyfi nedenlerle satın alan müşteri grubunun beklentilerinin de dikkate alınması, otomobil satış ağlarının yeniden gözden geçirilmesi ve yeni finansal yaklaşımlar Avrupa otomotiv sektörünün yeniden sıçramasını sağlayacak temel unsurlar olarak öne çıktı.

Maliyet düşürücü yenilikler tercih ediliyor

Rapor, eskiden otomobil satın alma kararında önemli etkisi bulunan gösterişe yönelik yeniliklere olan ilginin yerini maliyet düşürücü yeniliklerin aldığını ortaya koydu. Raporda, ‘gereksiz’ olarak nitelenen kimi yeniliklerin, yerini büyük bir hızla araç ekonomisinin aldığı ‘kaçınılmaz’ yeniliklere bıraktığı vurgulandı. Yani tüketiciler otomobilin satın alma fiyatını ve toplam maliyeti aşağıya çekecek faydalı yeniliklere artık daha fazla önem veriyor. Avrupa’da 2008 yılındaki ekonomik konjonktürün kılı kırk yaran yeni bir müşteri tipi ortaya çıkardığı ifade edilen raporda, bu yeni müşteri tipinin artık en fazla cazip fiyatlardan etkilendiği belirtildi. Rapora göre, gelecek dönemde asıl başarıyı daha hesaplı ve tutumlu otomobil üreten markaların elde edeceği tahmin ediliyor. Son yıllarda, düşük işletme masraflarından dolayı elektrikli ve diğer alternatif enerjili araçların da ilgi çektiği ve bu ilginin devam edeceği öngörülüyor. Otomobil alırken öne çıkan kriterler göz önünde bulundurulduğunda, Avrupa ülkelerinde tüketicilerin yüzde 74’ünün fiyatına, yüzde 60’ının kullanma masraflarına, yüzde 53’ünün ise teknik özelliklerine ve güvenliğine baktığı görülüyor. Otomobil satın alırken öne çıkan dokuz kriter arasında otomobilin görüntüsüne göre karar verenlerin oranı ise yüzde 4 ile son sırada yer alıyor.

Türkler pazarlıkla yüzde 8 indirim alıyor 

Rapora göre, Avrupa otomotiv sektörünün 2007 yılının son rakamlarına göre 2012 yılında 13.7 milyon adetlik satış rakamıyla yüzde 23 oranında küçülerek gerileme yaşadığı gözleniyor. 2011 yılı verilerine göre, İtalya 1000 kişi başına düşen 600’den fazla taşıt sayısıyla otomobil sahipliği oranı en yüksek ülkeyken, İngiltere’de 1.000 kişiye 500 otomobil düşüyor. 1.000 kişiye yaklaşık 100 otomobil düşen Türkiye ise yüksek büyüme potansiyeli ile dikkati çekti. Avrupa’daki doymuş pazarların aksine Türkiye’nin genç nüfusuyla her yıl büyüyen bir pazara sahip olduğunun altının çizildiği raporda, 2020 yılına gelindiğinde yaşlanmış bir Avrupa nüfusuna karşın Türkiye’nin sadece yüzde 10’unun 65 yaş ve üzerinde olacağı belirtiliyor. Bu avantajın da Türkiye’yi geleceğin pazarlarından biri olarak öne çıkardığı ifade ediliyor. Satın alma alışkanlıkları incelenen sekiz Avrupa ülkesinde, tüketicilerin yüzde 67’sinin otomobilini bayiden aldığı görülüyor. Özel şahıslardan otomobil alımı ülkeler arasında farklılık gösterirken, Türkiye yüzde 34’lük oranıyla bu yolu en fazla tercih eden ülke oluyor. Avrupalı pazarlık ettiğinde ortalama yüzde 11 indirim alırken, Türkler ancak yüzde 8 indirim alabiliyor. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100