Bu haber kez okundu.

Otomotiv sektörü tekdüze

RECEP BAHAR - TÜYAP FUAR MERKEZİ

İstanbul Auto Show 2012, Türkiye\'de otomobil hayranları tarafından merakla beklenen bir etkinlik. Girişin ücretli olmasına rağmen halk kitlelerinin akın ettiği bir fuar... Öyle ki hafta sonları Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi\'ne girebilmek bile mümkün olmuyor. Metrobüs\'ün Tüyap\'a kadar ulaşması da ziyaretçi trafiğine olumlu katkı yaptı. Diğer fuarlarla karşılaştırıldığında Auto Show\'un bariz üstünlüğü var. Bu yıl Eylül ayında Paris\'te düzenlenen Avrupa\'nın en büyük otomobil fuarı Paris Motor Show\'da sergilenen bütün modeller neredeyse Tüyap\'ta 50 bin metrekarelik sergi alanında arzı endam etti. Fuarda 45 üretici yaklaşık 500 modeli sergiliyor.

Tek dünya prömiyeri

Fransız Peugeot 301\'inn dünya prömiyerinin İstanbul\'da yapılması da fuarın global çapta değer kazandığını ortaya koyuyor. Yine 4 model de ilk kez Avrupa\'ya İstanbul\'dan merhaba dedi. Ancak dünya medyasının ilgisini çekecek yeni bir model İstanbul\'dan yollara çıkmadı. Mesela Mercedes\'in merakla beklenen yeni S serisinin İstanbul\'da hayata merhaba demesi ciddi bir prestij sağlardı. Bu modelin 7-17 Mart 2013 tarihleri arasında Cenevre\'de düzenlenecek 83. Uluslararası Motor Show\'da ilk kez sergileneceğini tahmin ediyorum.

Renault öne çıktı

Fuarda en fazla yenilik Renault\'un standında kendini gösteriyor. Renault, otomobil satışlarının Türkiye ve Avrupa\'da daraldığı bir dönemeçte çok şey beklediği Clio 4\'ü ilk defa İstanbul\'da Türk halkının beğenisine sundu. Yaklaşık 40 bin TL\'den başlayan Clio 4 fiyatları donanıma göre 140 bin TL\'ye kadar çıkabiliyor! Renault Fluence da İstanbul\'da ön kısmının değişikliği ile arz-ı endam etti. Yeni görünümün araca olan ilgiyi arttıracağı söylenebilir. Renault\'un SUV\'u Koleos ise tümüyle yenilendi ancak fiyat etiketi 105 bin TL\'yi gösteriyor. Çok daha prestijli ve nitelikli bir SUV\'u bu fiyata alabilmek mümkün olduğundan, Koleos\'a çok fazla müşteri çıkacağını tahmin etmiyoruz.

Toyota\'da hayal kırıklığı

Toyota, İstanbul\'a çok satan Auris\'in yeni versiyonunu getirdi. Dış görünüşü fena olmasa da, iç dizaynı tam bir hayal kırıklığı... Toyota tasarımcıları böylesine kötü bir ön konsolu nasıl tasarlamışlar, hayretlik! Bu düşüncemi çok sayıda oto meraklısı ile paylaştım, onlar da farklı düşünmüyor. Otobüs ön konsoluna benzetenler de oldu. Toyota\'nın yeni Verso\'su ise yine mecrasında akacak gibi... Toyota\'da 11 nesil Corolla\'nın ise ne zaman piyasaya çıkacağı belli değil.

Opel\'den flaş modeller

Opel, fuarda en fazla dikkat çeken markalardan biri... Yeni Astra Sedan, dış görünüş ve işlevsellik açısından fuarın starı olarak öne çıkıyor. Opel\'in küçük SUV\'u Mokka da çok alıcı bulacağa benziyor ancak bu aracın otomatik viteslisi bulunmuyor. Mokka ile Chevrolet Trax birbirini epey benziyor. Trax\'ın da otomatik viteslisi yok. Her iki marka da ABD\'de Obama\'nın iflastan kurtardığı General Motors\'a ait... Benzerlik de oradan geliyor. Tıpkı Chevrolet\'nin SUV\'u Captiva\'nın Opel\'in Antara\'sını taklit etmesi gibi... Hatta Opel verdiği ilanlarda da bunu ortaya koydu.

Ford ise 3 yeni modelle Türkiye yollarına merhaba dedi. Yeni Mondeo epey değişmiş, daha kemikli bir araç görünümüne kavuşmuş. Bu haliyle D sınıfında iyi bir oyuncu olacaktır, E sınıfında (Executive -  Yönetici) da düşünülebilir. Yeni Fiesta ile yeni Kuga çok çarpıcı gelmedi bana...

Özellikle 1990\'lı yıllarda Mazda 6 modeliyle Türkiye\'de iyi piyasa elde eden Mazda, yeni 6 serisiyle eski günleri yakalamanın amacında... D sınıfında Alman ve Koreli rakiplerinin arasından sıyrılması kolay görünmüyor.

Hyundai ise Santa Fe\'yi tümüyle yeniledi. Fiyatı 100 bin TL\'nin üzerinde... Hyundai, D sınıfında i40\'tan çok şey bekliyor. Aracın dış görünüşü albenili, iç donanımı ise yeterli. Diğer Koreli üretici Kia ise Sorento\'yu yeniledi, araca biraz daha yükseklik verdi. Ancak 2 önceki nesil Sorento\'nun satışlarını yakalaması zor zira fuardaki araç 2.2 motora sahip. Bu da vergiler nedeniyle fiyatı epey yukarı çekiyor.  Fiyatı 100 bin TL\'yi aşan SUV\'ların satışı 2013 yılında da sınırlı kalacak zira vatandaşların Türkiye\'de alım gücü gittikçe daralıyor.

Fiat\'ın çok tutmayan 500\'ünü büyüterek geliştirdiği 500 L\'nin ise nasıl bir piyasa bulacağı merak ediliyor. Öte yandan lüks segmentte Land Rover, Range Rover serisini yeniledi. Yeni Range Rover\'lerin ön yüzü değişirken hatları yuvarlaklaştı. Ana kasada çok fazla bir değişiklik yapılmadı. Son olarak  Bugatti... Dünyanın en pahalı ve en hızlı bu otomobili ise sadece seyredilir! Böyle bir araca kim 10 milyon TL verecek acaba?

Sonuç olarak İstanbul Auto Show\'da çok flaş bir araba yok... Opel Astra Sedan dizayn olarak öne çıkıyor. Araçlar tasarım olarak birbirini andırıyor. Bu da otomotiv dünyasında tıkanmışlığa işaret ediyor. Dahası konsept araçlar ise uçuk kaçık spor otomobili anlayışından kurtulabilmiş değil.

Almanlar yine kendini gösteriyor

Alman üreticilerinden BMW, fuarda birçok yeniliği Türk oto severlerle tanıştırdı. 6 serisinin sedanı ile makyajlanan 7 serisi bunlardan bazıları. Mercedes ise normal bir otomobile dönüştürdüğü  yeni A serisinden çok şeyler bekliyor ama aracın fiyatı 70 bin TL\'den başlıyor. Bu arada Mercedes lüks  ve iri yapılı SUV\'u GL serisini de yeniledi. Volkswagen ise 7. nesil Golf\'ü Türkiye\'ye getirdi. Model atalarının izinden gidecek bir görüntü veriyor. Audi\'de ise bir yenilik yok. Zaten bütün modelleri birbirini andırıyor ama prestij sunuyor. 

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100