27 Mart 2014 Perşembe 00:05
1167 Okunma
Otomotive ağır darbe

YENİ MESAJ/İSTANBUL

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Sektörümüzü cari açığın müsebbibi olarak görüp çok sık dinamikleriyle oynamak bu sektörün oyuncularının karar almasını imkânsızlaştırmakta, daha da ötesinde yeni yatırımlar çekmeyi zorlaştırmaktadır” dedi. ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, ODD’nin 28. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) açıkladığı makro ihtiyati tedbirlerle Şubat 2014’ten itibaren otomobil kredilerine ve vadelerine sınırlamalar getirildiğini hatırlattı. 

Sektör yüzde 30 daralabilir

Yılın ilk iki ayında sektörün yüzde 18 civarında daraldığını aktaran Bayraktar, otomotiv pazarında bu yıl yüzde 20-30 aralığında bir daralmanın sürpriz olmayacağını ifade etti. Bayraktar, 1 milyon adetlik otomotiv pazarına 2014 yılı itibariyle varılabileceğini öngörmüşken, bugün maalesef 2014 için 600-700 bin adetlik pazar tahminlerini konuşur durumda olduklarını söyledi. Otomotiv sektörünün son 8 yılda yaklaşık 13 milyar dolar dış ticaret fazlası vermesine rağmen cari açık ve bütçe performansı gibi nedenlerle vergi artışı yaşadığına ve kredi imkânlarının sınırlandırıldığına işaret eden Bayraktar, “Ülkemizin yaşlı araç parkı sektörümüzde önemli bir sorun olmaya devam ediyor. 2013 sonu itibariyle 13 milyon 615 bin adede ulaşan toplam araç parkımızın yüzde 44’ü 12 ve üzeri yaştaki araçlardan oluşuyor. 16 ve üzeri yaş grubunu oluşturan araçların oranı yüzde 33, 20 yaş ve üzeri araçların oranı ise yüzde 22 seviyesinde. Bu tablonun hem ekonomiye hem de çevreye ciddi zararları var. Bunun başlıca sebebi, vergilendirme sistemidir.”

Vergilerle bir otomobil almak mümkün

Sektör üzerindeki vergi yükünün araç satışından bakımına kadar pek çok aşamada kendini gösterdiğini vurgulayan Bayraktar, “Otomobilin satışından ve kullanımından doğan vergilerin 5 yıl sonundaki toplamı yaklaşık olarak o otomobilin vergiler dahil satış fiyatına ulaşıyor. Yani tüketici yeni otomobile ödediği vergi tutarı kadar tutarı kullanırken bir kez daha ödüyor. Özellikle ÖTV oranları, sektörümüzde talebin artmasının önündeki en önemli engel” ifadelerini kullandı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız ise Güney Koreli Hyundai’nin 1967 yılında, Türk Anadol markasının ise 1966 yılında kurulduğunu hatırlatarak, “Bu yıllara geldiğimiz zaman Hyundai bir küresel marka olmuş ama Anadol maalesef tarih olmuş” dedi. Bu arada Mustafa Bayraktar yeniden ODD Başkanı seçildi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121