Bu haber kez okundu.

Otomotive yeni yatırımcı gelmeyecek

KPMG Türkiye’nin bu yıl 3. kez hazırladığı ve ana teması Türkiye otomotiv sektörünün stratejik yatırım hedefleri olan KPMG Türkiye 2015 Otomotiv Yöneticileri Araştırması'na göre, Türkiye otomotiv sektöründe hâlihazırda var olan üreticiler yatırımlarını artırmaya devam ediyor. Ancak bir sonraki aşamaya geçebilmek ve üretimdeki katma değeri artırmak için yeni stratejik yatırımları hedeflemek gerekiyor. Bunun için de iç pazarın büyümesi şart... Tüketicinin yüzde 78'inin tercihini ithal otomobilden yana yapması nedeniyle vergilerin yüksek tutulması buna imkân tanımıyor.

İç pazarın daralması yatırımları olumsuz etkiliyor

KPMG Türkiye 2015 Otomotiv Yöneticileri Araştırması katılımcıların sanayi ile pazar arasında daha net ve doğrudan bir bağlantı kurduğunu gösteriyor. Sanayinin istenen yüksek seviyelere ulaşmasında önemli bir şart olan iç pazarın büyümesinin sektör açısından önemine vurgu yapılıyor. Araştırma sonuçları otomotiv yöneticilerinin Türkiye otomotiv sektörüne, önümüzdeki 5 yıl içinde yeni yatırım yapılması beklentisinin hala olumlu olduğunu ancak azaldığını ortaya koyarken, bu durumun sebepleri arasında iç pazarın yeterli seviyede olmaması ilk sıraya yerleşiyor. 2013 yılında Türkiye’ye 5 yıl içinde yeni bir yatırım gelmesini beklediğini bildiren sektör yöneticilerinin oranı yüzde 61 iken, bu oranın KPMG Türkiye 2015 Otomotiv Yöneticileri Araştırması sonuçlarına göre yüzde 55’e gerilediği görülüyor.

YUSUF KARACA/İSTANBUL
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100