Bu haber kez okundu.

Pamukova'da deliller karartıldı
~|~ İstanbul Barosu Başkanı Kazım Kolcuoğlu, Pamukova'da meydana gelen tren faciasında delillerin karartıldığının belgelendiğini belirterek, "Delillerin karartılması konusunda Ulaştırma Bakanı da dahil kim sorumluysa, gerekli işlemlerin başlatılması gerekir" dedi. Rapor, iddiaların aksine lokomotifin kaza sırasında raydan çıkıp devrilmediğini de ortaya koydu.

Soruşturma

başlatılmalı

İstanbul Barosu Başkanı Kazım Kolcuoğlu, Pamukova'da meydana gelen tren faciasını incelemeye yönelik, mahkeme tarafından görevlendirilen Bilirkişi Kurulu raporuyla, delillerin karartıldığının belgelendiğini belirterek, "Cumhuriyet Başsavcılığı söz konusu yasa dışı eylemleri yapanlar hakkında soruşturma başlatmalı" dedi.

280 sayfalık rapor

İstanbul Barosu'nun talebiyle, Sakarya'nın Pamukova ilçesi Mekece mevkiinde meydana gelen tren faciasına yönelik hazırlanan 280 sayfalık Bilirkişi Raporu, Baro Başkan Kazım Kolcuoğlu tarafından İstanbul'da açıklandı. Yönetim Kurulu Üyeleri ile birlikte raporu açıklayan Kolcuoğlu, yaşam hakkının elden alınması ve insan hakları ihlalleri noktasında İstanbul Barosu'nun kendisini sorumlu hissettiğini ifade etti.

Raylarda izinsiz

tamir yapılmış

Kazanın ardından kendilerine delillerin karartıldığı yolunda ihbarlar gelmesi üzerine Sakarya Cumhuriyet Savcılığını harekete geçirdiklerini ve bölgeye bir ekip gönderdiklerini hatırlatan Kolcuoğlu, söz konusu ekibin fotoğraflarla, raylarda ve vagonlarda yapılan izinsiz tamirleri tespit ettiğini belirtti.

Karartma tespit edildi

Olay yerinde yapılan tespitin ardından Pamukova Sulh Hukuk Mahkemesi'ne açılan davada, Prof. Dr. Zerrin Bayraktar ile mühendis uzmanlar Tahir Özgür ve Levent Serhan'dan oluşan bilirkişi heyetinin "en küçük bir vidaya kadar" herşeyi incelediğini kaydeden Kolcuoğlu, kazanın hemen ardından TCDD ekipleri tarafından yapılan çalışmalarla delillerin karartıldığının bu incelemelerde belgelendiğini vurguladı.

Raporda neler var?

Demiryolunun mevcut durumunun tespiti ile başlyan bilirkişi raporunda, kaza sonrası yapılan ray değişimi, balata değişimi ve montaj çalışmaları nedeniyle kaza öncesi ve hemen sonrası durumun saptanamadığı bildirildi. Kazanın ertesi günü, yolun yenilenme çalışmalarının yapıldığı ve menfezlerin balast malzemeleriyle doldurulduğunun belirtildiği raporda, "Daha da önemlisi, 2 numaralı vagon menfez çıkışı üzerinde kalmış, bunu çekecek zaman bulunmamıştır" ifadesine yer verildi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100