İstanbul'da düzenlenen 14. AMPD Perakende Zirvesi'nde konuşan AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, perakende sektörünün yurt dışı ataklarına finans sektörünün eşlik etmesi gerektiğini ifade etti
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Perakende sektörünün öne çıkan konularını yurt içinden ve yurt dışından katılımcıların konuşmaları ile gündeme getiren 14. AMPD Perakende Zirvesi İstanbul'da gerçekleştirildi. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından bu yıl 14.'sü düzenlenen zirvenin teması, "Perakende'de Farklı Açılımlar: 2012 Neler Getiriyor?" idi. Açılış konuşmalarını Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane ve Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko'nun yaptığı zirvede AMPD Perakende Ödülleri de sahiplerini buldu. AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, krizlerin aslında birer fırsat olduğunu, 2008 ve 2010 yılı krizleri sırasında ve sonrasında gelişen ülkelerin gösterdikleri performansın, bu ülkelerin sadece kendileri için değil dünya ekonomisi için de bir fırsat oluşturduklarını ifade etti. vurguladı. Nane, "Organize perakende sektörü olarak önümüzdeki fırsatları iyi değerlendirmeliyiz. Bunun için, uluslararası etkinliklerin sektörümüze güç katacak özelliğe büründürülmesi, yurt dışı ataklarımıza finans sektörümüzün eşlik etmesi, TİM ile birlikte konulmuş hedeflerimize sıkı sıkıya uyup bu hedeflerin tutmasını sağlayacak yasal tedbirlerin alınması ve konsensus içinde belirlenmiş bir yol haritasına, ve bu yol haritasını destekleyecek regülasyonlara ihtiyacımız var" dedi.BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko da, kredi ve banka kartlarında Türkiye'nin Avrupa'nın en büyük pazarlarından biri haline geldiğini ifade ederek, "Türkiye Avrupa'da POS sayısında birinci, kredi kartı sayısında ikinci, banka kartı sayısı ve kredi kartı cirosunda üçüncü sırada yer alıyor" dedi.
AMPD Ödülleri sahiplerini bulduBu yıl 8 kategoride toplam 44 adayın başvurduğu AMPD Ödülleri, AMPD üyelerinin web sitesinde oy kullanmasının yanı sıra Türkiye ve yurt dışından uzmanların oluşturduğu seçkin jüri değerlendirmesinin sonucunda sahiplerine verildi. Bu yıl, Yılın Pazarlama Kampanyası Ödülleri; AVM dalında Gebze Center, Perakende dalında YKM'nin oldu. Perakendede Yılın Teknoloji Uygulaması Ödülünü Migros alırken bu dalda ki mansiyon da Teknosa'ya verildi. Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi Ödülü YKM'ye, Yılın Yaratıcı Perakende Konsepti Ödülü Turkcell TİM'e layık görüldü.Yılın 50 bin metrekareden büyük AVM'si ödülü Kentpark'a, Yılın AVM'si Outlet dalında Optimum Outlet Adana'ya ve Yılın AVM'si Yenileme / Büyütme dalında ise Galleria'ya verilirken gene bu dalda mansiyon da Kayseri Park'ın oldu.
e- ticaret yükseliyorİngiltere'nin en büyük 20 perakende şirketine yol gösteren Javelin Group Kurucusu ve CEO'su Tony Stockil da 'Çok Kanallı Perakendede Başarının Anahtarı' başlıklı konuşmasında, "Günümüzde mağaza sayıları azalıyor. Bunun sebepleri arasında da durgunluk, süper marketlerin gıda dışı pazardan da pay almaları ve e-ticaret sitelerinin artması yer alıyor. 2020'li yıllarda dünyadaki mağazaların çoğu azalacak. Artık markalar satışlarındaki e-ticaret oranlarını artırdıkları için mağaza sayılarını da zamanla azaltacaklar. Dolayısı ile değişime ayak uydurarak, dinamik olmak, e-ticareti kullanmak ve yavaş olmamak gerekiyor" diyerek sektörü risklere karşı uyardı.
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Perakende sektörünün öne çıkan konularını yurt içinden ve yurt dışından katılımcıların konuşmaları ile gündeme getiren 14. AMPD Perakende Zirvesi İstanbul'da gerçekleştirildi. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından bu yıl 14.'sü düzenlenen zirvenin teması, "Perakende'de Farklı Açılımlar: 2012 Neler Getiriyor?" idi. Açılış konuşmalarını Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane ve Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko'nun yaptığı zirvede AMPD Perakende Ödülleri de sahiplerini buldu. AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, krizlerin aslında birer fırsat olduğunu, 2008 ve 2010 yılı krizleri sırasında ve sonrasında gelişen ülkelerin gösterdikleri performansın, bu ülkelerin sadece kendileri için değil dünya ekonomisi için de bir fırsat oluşturduklarını ifade etti. vurguladı. Nane, "Organize perakende sektörü olarak önümüzdeki fırsatları iyi değerlendirmeliyiz. Bunun için, uluslararası etkinliklerin sektörümüze güç katacak özelliğe büründürülmesi, yurt dışı ataklarımıza finans sektörümüzün eşlik etmesi, TİM ile birlikte konulmuş hedeflerimize sıkı sıkıya uyup bu hedeflerin tutmasını sağlayacak yasal tedbirlerin alınması ve konsensus içinde belirlenmiş bir yol haritasına, ve bu yol haritasını destekleyecek regülasyonlara ihtiyacımız var" dedi.BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko da, kredi ve banka kartlarında Türkiye'nin Avrupa'nın en büyük pazarlarından biri haline geldiğini ifade ederek, "Türkiye Avrupa'da POS sayısında birinci, kredi kartı sayısında ikinci, banka kartı sayısı ve kredi kartı cirosunda üçüncü sırada yer alıyor" dedi.
AMPD Ödülleri sahiplerini bulduBu yıl 8 kategoride toplam 44 adayın başvurduğu AMPD Ödülleri, AMPD üyelerinin web sitesinde oy kullanmasının yanı sıra Türkiye ve yurt dışından uzmanların oluşturduğu seçkin jüri değerlendirmesinin sonucunda sahiplerine verildi. Bu yıl, Yılın Pazarlama Kampanyası Ödülleri; AVM dalında Gebze Center, Perakende dalında YKM'nin oldu. Perakendede Yılın Teknoloji Uygulaması Ödülünü Migros alırken bu dalda ki mansiyon da Teknosa'ya verildi. Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi Ödülü YKM'ye, Yılın Yaratıcı Perakende Konsepti Ödülü Turkcell TİM'e layık görüldü.Yılın 50 bin metrekareden büyük AVM'si ödülü Kentpark'a, Yılın AVM'si Outlet dalında Optimum Outlet Adana'ya ve Yılın AVM'si Yenileme / Büyütme dalında ise Galleria'ya verilirken gene bu dalda mansiyon da Kayseri Park'ın oldu.
e- ticaret yükseliyorİngiltere'nin en büyük 20 perakende şirketine yol gösteren Javelin Group Kurucusu ve CEO'su Tony Stockil da 'Çok Kanallı Perakendede Başarının Anahtarı' başlıklı konuşmasında, "Günümüzde mağaza sayıları azalıyor. Bunun sebepleri arasında da durgunluk, süper marketlerin gıda dışı pazardan da pay almaları ve e-ticaret sitelerinin artması yer alıyor. 2020'li yıllarda dünyadaki mağazaların çoğu azalacak. Artık markalar satışlarındaki e-ticaret oranlarını artırdıkları için mağaza sayılarını da zamanla azaltacaklar. Dolayısı ile değişime ayak uydurarak, dinamik olmak, e-ticareti kullanmak ve yavaş olmamak gerekiyor" diyerek sektörü risklere karşı uyardı.