Ne işçi, ne de memur olarak istihdam edilen pilotlar statülerini belirleyecek bir kanunun çıkarılmasını talep ediyor
Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Ekici, ülkede havacılık faaliyetlerinin başladığı 1911 yılından bugüne kadar pilotların çalışma hayatını düzenleyen bir yasa bulunmadığını belirterek, Çalışmave Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nca hazırlanan "Hava İş Kanunu Tasarısı"nın en kısa zamanda yasalaşmasını istedi.
Avrupa pilotları seyyar işçi olarak değerlendiriyorEkici, Türkiye'de çalışan pilotların en büyük beklentisinin çalışma hayatlarını düzenleyecek, kendilerine ait bir yasanın yürürlüğe girmesi olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti: "Eğer bu tasarı Meclis'e sevk edilir ve yasalaşırsa pilotlar da çalışma güvencesine sahip olacak. Güvenle, rahat, huzur ve emniyet içinde uçuşlarımızı yapacağız. Hava İş Kanunu, hava araçlarında iş sözleşmesiyle çalışan pilot ve hosteslerin çalışma koşularını düzenliyor, sosyal haklarını da güvence altına alıyor. Uçucu personelin çalışma süreleri, izin günleri, işten ayrılma ve işten çıkarılma nedenleri, kıdem tazminatları belirli kurallara bağlanıyor. Biz, 8 saat çalışan, cumartesi, pazar günleri izin yapan insanlar değiliz. Ortam olarak yerde çalışmıyoruz. Apayrı bir ortamda çalışıyoruz. Avrupa bizi 'mobil işçi' olarak görüyor. Bu nedenle İş Kanunu içine girmiyoruz, istisna tutuluyoruz." Ekici, Türkiye'deki pilotların hiçbir kanunun güvencesi altında olmadığı için işveren tarafından rahatlıkla işten çıkarılabildiğini ifade ederek, "İsteyen paramızı veriyor, isteyen vermiyor. Şu anda sektörde birçok pilotun, batan özel havayolu şirketlerinden trilyonlarca lira alacağı var" dedi.
Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Ekici, ülkede havacılık faaliyetlerinin başladığı 1911 yılından bugüne kadar pilotların çalışma hayatını düzenleyen bir yasa bulunmadığını belirterek, Çalışmave Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nca hazırlanan "Hava İş Kanunu Tasarısı"nın en kısa zamanda yasalaşmasını istedi.
Avrupa pilotları seyyar işçi olarak değerlendiriyorEkici, Türkiye'de çalışan pilotların en büyük beklentisinin çalışma hayatlarını düzenleyecek, kendilerine ait bir yasanın yürürlüğe girmesi olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti: "Eğer bu tasarı Meclis'e sevk edilir ve yasalaşırsa pilotlar da çalışma güvencesine sahip olacak. Güvenle, rahat, huzur ve emniyet içinde uçuşlarımızı yapacağız. Hava İş Kanunu, hava araçlarında iş sözleşmesiyle çalışan pilot ve hosteslerin çalışma koşularını düzenliyor, sosyal haklarını da güvence altına alıyor. Uçucu personelin çalışma süreleri, izin günleri, işten ayrılma ve işten çıkarılma nedenleri, kıdem tazminatları belirli kurallara bağlanıyor. Biz, 8 saat çalışan, cumartesi, pazar günleri izin yapan insanlar değiliz. Ortam olarak yerde çalışmıyoruz. Apayrı bir ortamda çalışıyoruz. Avrupa bizi 'mobil işçi' olarak görüyor. Bu nedenle İş Kanunu içine girmiyoruz, istisna tutuluyoruz." Ekici, Türkiye'deki pilotların hiçbir kanunun güvencesi altında olmadığı için işveren tarafından rahatlıkla işten çıkarılabildiğini ifade ederek, "İsteyen paramızı veriyor, isteyen vermiyor. Şu anda sektörde birçok pilotun, batan özel havayolu şirketlerinden trilyonlarca lira alacağı var" dedi.