28 Mart 2015 Cumartesi 00:05
1010 Okunma
‘Pilotun intiharı’ inandırıcı bulunmadı

YENİ MESAJ/İSTANBUL

Fransa’nın güneyinde düşen Germanwings uçağını düşüş anında kullanan 27 yaşındaki yardımcı pilotun ‘intihar etmek için uçağı düşürdüğü’ tezi inandırıcı bulunmadı. Özellikle sosyal medyada görüşlerini dile getiren binlerce kişi, Fransız savcının “pilot intihar etti” şeklindeki açıklamasının Fransa, İngiltere, Almanya ve İspanya ortak üretimi olan Airbus’ın itibarını kurtarmaya yönelik olduğunu savundu. Bir uçağı da 28 Aralık 2014’te düşen Airbus’ın hisseleri kazadan sonra hızla gerilemeye başlamıştı. 

Öte yandan yardımcı pilot Andreas Lubitz’in psikolojik rahatsızlığı olduğu öne sürüldü. Alman Bild gazetesi, Lufthansa kaynaklarına dayandırdığı haberinde, Lubitz’in pilotluk mesleğini öğrendiği sırada psikolojik sorunları sebebiyle aylarca eğitimine ara verdiğini yazdı. Haberde, ABD’nin Arizona eyaletinin Phoenix kentinde bulunan Lufthansa’nın uçuş okulunda eğitim gören Lubitz’in bir süre “uçuşa elverişli olmayanlar” listesinde yer aldığı iddia edildi. Andreas Lubitz’in 1.5 yıl psikolojik tedavi gördüğü belirtilen haberde, pilot adayı Lubitz’in depresyon geçirmesi sebebiyle uçuş derslerinde derecesinin düşürüldüğü, ancak okulu başarılıyla bitirdiği kaydedildi. Habere göre, 2008 yılında pilotluk mesleğine başlayan, Bremen ve Phoenix’te eğitim alan Andreas Lubitz’e 2009 yılında da ‘azalan ağır depresif dönem’ geçirdiği teşhisi konuldu.

Yardımcı pilot Andreas Lubitz’in olaydan önce kız arkadaşıyla da sorun yaşadığı iddia edilen haberde, yardımcı pilotun bundan çok etkilendiği öne sürüldü. Haberde ayrıca, Lubitz’in komşularının ifadeleri de yer aldı ve Lubitz’in küçükken hayalinin pilotluk yapmak olduğu aktarıldı. Bu arada Düsseldorf Savcılığı, Germanwings uçağını düşürdüğü belirtilen yardımcı pilot Andreas Lubitz’in psikolojik rahatsızlığını şirketten sakladığını açıkladı. Savcı Ralf Herrenbrueck, 28 yaşındaki Lubitz’in rahatsızlığı nedeniyle “uygun” tedaviyi gördüğünü gösteren belgeler bulunduğunu bildirdi. Herrenbrueck, olay günü Lubitz’in raporlu olduğunu ve raporu evinde yırtılmış halde bulduklarını söyledi. Ancak dünyanın önde gelen havayolu şirketlerinden Lufthansa’nın böyle bir pilotu nasıl çalıştırdığı da ciddi soru işaretlerine yol açıyor. Ortaya çıkan tablo, Lufthansa’nın itibarını yerle bir edecek muhteva taşıyor. 

Kapı istenirse kilitli kalabiliyor

Bu arada Yeni Mesaj’ın görüşlerine başvurduğu uçak mühendisleri, pilotun isterse kapıyı açmayabileceğini kaydetti. Normal koşullarda içerideki pilotun kapıyı açmaması halinde şifrenin girilmesi halinde kapının iki dakikada açıldığını kaydeden Yeni Mesaj’a konuşan uçak mühendisi, pilotun isterse ‘içeriye girişi engelleyebildiğini’ kaydetti. 

Kokpitte iki kişi kuralı

Öte yandan, kazanın ardından birçok Alman havayolu şirketi, bundan sonra kokpitte iki kişinin bulunması kuralını getirme kararı aldı. Konunun dün Federal Havacılık Dairesi’nde görüşüleceği ve kararın hızlı bir şekilde uygulanacağı kaydedildi. Uçağın ses kayıtlarının incelenmesinin ardından Fransız yetkililer, kaptan pilotun kokpitten çıktıktan sonra Lubitz’in ‘uçağı bilinçli olarak alçalttığını’ bildirmişti. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100