22 Şubat 2009 Pazar 00:00
173 Okunma
Raptiva ilacına karşı uyarı
Sağlık Bakanlığı, İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü, sedef hastalığı tedavisinde kullanılan Raptiva isimli ilacın risklerinin yararlarından fazla olduğu gerekçesiyle ilacın ruhsatını askıya aldı. ~|~

 

Konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada, dünyada tedavi edilmiş 3 hastada ciddi özürlülük ve ölüme yol açan beyin enfeksiyonu olan(PML) dahil ciddi yan etkilerin yaşandığının gözlendiği vurgulandı. Avrupa İlaç Ajansı'nın (EMEA)Avrupa Birliği'ne ilacın ruhsatının askıya alınmasının önerildiğinin belirtildiği açıklamada, sözkonusu ilacın risklerinin yararlarından çok olduğu gerekçesiyle Türkiye'de ruhsatının askıya alındığı kaydedildi. Bakanlık, ilacı kullanan hastalara ise şu önerilerde bulundu: "Hastalar, kötüleşmeleri ihtimali nedeniyle Raptiva alımını aniden kesmemelidir. İlaçlarını kesmeden yeni tedavi programı için doktora başvurmalıdır. Geçmişte Raptiva tedavisi görmüş hastalar, bu konu ile ilgili soruları için doktorlarına veya eczacılarına danışmalıdır." 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121