27 Aralık 2011 Salı 00:00
188 Okunma
Reklam yatırımlarında Türkiye, Avrupa'yı geçti
Avrupa ekonomilerini sarsan kriz, en çok reklam harcamalarını vurdu. 2011 yılı içinde Avrupa ülkelerinde reklama ayrılan pay azalırken, yatırımcıların yeni adresi olan Türkiye'de, reklam yatırımları bir önceki yıla yüzde 24 artış gösterdi ~|~

EKONOMİ SERVİSİ

Tasarım ve fikirle katma değer üreten sektörlerde atılım yapan Türkiye, pek çok uluslararası organizasyonlara artık ev sahipliği yapıyor. Bu organizasyonlar arasında en önemlisi bu sene Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı'nın himayesinde, Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin desteği ile gerçekleştirilen Kıtalararası Reklamcılık Yarışması "The CUP". Uluslararası yarışmalarda ödül kazanan reklamlar arasında 'en iyilerin iyisini' seçecek olan 'The CUP', 26-27 Ocak tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleşecek. Global ekonomik krizin yaralarını sarmaya çalışan Avrupa ülkelerinde, reklam yatırımlarına ayrılan payda önemli bir düşüş gerçekleşti. Reklamcılar Derneği'nin verilerine göre, 2011 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre Fransa yüzde 9.8, Almanya yüzde 2.5, İtalya -5.1, İspanya yüzde -7.5, İngiltere yüzde 1 oranında reklama pay ayırdı.
Son açıklanan büyüme rakamları ile dünyanın en hızlı büyüyen ikinci ekonomisine sahip olan Türkiye, reklam yatırımlarında da Avrupa ekonomilerini geride bıraktı. 2011 yılının ilk altı ayında, 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 24'lük bir büyüme gerçekleştirdi. Reklam yatırımlarına yüzde 23.6 ile Avrupa'da en fazla pay ayıran ülke olan Türkiye, ilk altı ayda toplam 2 milyar 227 milyon TL reklam harcaması yapıldı. Türkiye'de reklama en çok pay ayıran sektörler kamu kuruluşları, siyasi partiler, sağlık-medikal, inşaat-dekorasyon hizmetleri, mobilya, ev tekstil, eğlence, kültür sanat, spor ve eğitim oldu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100