Reklamda TV ilk sırada kalacak
Dünyanın önde gelen danışmanlık firmalarından Deloitte tarafından hazırlanan “Televizyon Reklamcılığının Geleceği” isimli raporda, dünyada etkili olan reklam mecraları, tüketici beklentileri ve öne çıkan trendler anlatılıyor. Televizyonun, önümüzdeki beş yıl boyunca reklam planlamalarında öncelikli mecra olmayı sürdüreceği belirtilen raporda, dünyada IPTV platformu üzerinde hedefe yönelik, adreslenebilir ve etkileşimli ‘gelişmiş' olarak niteleyeceğimiz reklamcılığın ise henüz emekleme aşamasında bir pazar olduğu ifade ediliyor.
İkinci büyük mecra internet
Türkiye'de televizyon reklamcılığının baskın mecra olarak ön plana çıktığını ifade eden Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Endüstri Lideri ve Ortağı Tolga Yaveroğlu, televizyonun yüzde 55 ile reklam yatırımlarından en yüksek payı aldığını söyledi.
Yaveroğlu sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye'de reklamcılık gelirlerinin 2010 yılında kriz etkilerinin toparlanmasıyla yüzde 31, 2011'de ise güçlü büyümesini sürdürerek yüzde 20'lik büyüme ile 4.3 milyar TL'ye eriştiğini görüyoruz. Bundan on yıl önce televizyon ve basılı yayınlar yaklaşık yüzde 40'ar pay alarak reklam pastasının çoğunu oluştururken; bugün basılı mecra payı yüzde 25 seviyelerine düşmüş ve televizyon açık ara lider konumuna yükselmiştir.
Öte yandan bu süre zarfında internet reklamları yıldan yıla toplam içindeki payını artırarak 2011 itibariyle yüzde 8 seviyesine yükselmiştir.” Raporda tüketicilerin en fazla canlı yayınları seyrettiğine işaret edildi. Bu oran ABD'de yüzde 57, Almanya'da yüzde 69, İngiltere'de yüzde 74 ve Fransa'da ise yüzde 83 oranında gerçekleşti.