10 Ağustos 2006 Perşembe 00:00
151 Okunma
Rötar yapan uçağın sorumlusu taşıyıcı
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, uçağın rötar yapması nedeniyle yolcunun yaşayacağı
gecikme ve olumsuzluklardan taşıyıcı şirketin sorumlu olacağına karar verdi. ~|~


Havayolu şirketleri, sebep oldukları rötarlardan dolayı tazminat ödeyebilecek. Ailesiyle tatil için Kanada'ya giden Şerife Çevik, dönüş uçağının hareket saati değişince aktarma yapacakları Paris?İstanbul uçağını kaçıracaklarını fark etti. Bunun üzerine şirketin yönlendirmesiyle seyahatin Paris?İstanbul ayağını başka bir havayoluyla yapmaya karar veren Çevik, "Vize sorunu ve başka bir uçağın ayarlanması gibi nedenlerle 7?8 saatlik gecikme yaşadığı, olumsuzlukların İstanbul?Ankara seferinde de devam ettiği ve böylece ailesiyle birlikte büyük üzüntü yaşadıkları" gerekçesiyle manevi tazminat davası açtı.

Ankara 8. Asliye Hukuk Mahkemesi, "bu tür seyahatlerde bazı gecikmelerin olabileceği ve davacının bunu bilmesi gerektiği, bu yönüyle davacının şahsi haklarına herhangi bir halel gelmediği" gerekçesiyle davayı reddetti.
Şerife Çevik'in davayı temyiz etmesi üzerine dosya, Yargıtay'a geldi.

Şirket gereken yardımı yaptı mı?
Davayı görüşen Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, yerel mahkemenin kararını bozdu. Bozma kararında, havayoluyla gerçekleştirilen seyahat sırasında "gecikme"nin değil, "gecikilen dönemde aktarmalar sırasında davalı havayolu elamanlarının davacıya gereken yardımı yapıp yapmadığı"nın gözetilmesi ve buna göre inceleme yapılması gerektiğine işaret edildi.
Ankara 8. Asliye Hukuk Mahkemesi, ilk kararında direnince dosya Yargıtay Hukuk Genel Kuruluna geldi.

Taşıyıcı zarardan sorumlu
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, yerel mahkemenin direnme kararını bozdu. Kararda, taşıma işleri ve sorumluluklarının düzenlendiği Varşova Konvansiyonu'nun "taşıyıcının sorumluluğu" başlıklı maddesinde "taşıyıcının, hava taşımasındaki yolcu, bagaj veya eşyanın gecikmesinden doğan zarardan sorumlu olacağının" düzenlediği hatırlatıldı.  Davalı havayolu şirketiyle davacı arasında taşıma sözleşmesi yapıldığı, uçakla seyahat ve aktarmalar sırasında gecikme yaşandığının tartışmasız olduğu belirtilen kararda, davacının "bu gecikme ve aktarmalar sırasında kendisinin ve ailesinin yaşadığı zorlukların davalı şirket çalışanlarının ilgisizliği ve gerekli tedbirleri almamalarından kaynaklandığını" ileri sürdüğü anlatıldı.

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100