13 Şubat 2014 Perşembe 00:05
1323 Okunma
Rusya ile ters düşmemeli

RECEP BAHAR / İSTANBUL

Türkiye’nin stratejik sektörlerinin başında gelen lojistik sektöründe faaliyet gösteren Cey  Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, Rusya ile ticari ilişkilerde siyasi birlikteliğin çok önemli olduğuna işaret etti. Yeni Mesaj’ın sorularını cevaplandıran Avcı, “Rusya ile siyasi ilişkiler çok iyiyse, bürokratik ilişkiler de iyi gidiyor. Böyle olunca sorunlar hızlı çözülüyor.  Rusya, Türkiye için çok önemli bir pazar” dedi. 

Sorunun kaynağı sebzedeki ilaç değil paylaşım

Rusya ile zaman zaman sebze ve meyvelerde rastlanan ilaç kalıntılarından dolayı problem yaşandığının kamuoyuna aksettiğine işaret eden Ali Avcı, meselenin iç yüzünün farklı olduğuna dikkatleri çekti. Avcı, bu konuda şunları söyledi: “Mesele paylaşımdan kaynaklanıyor. Siz hiç Rus TIR’larını Türkiye’de gördünüz mü? Hayır... Türkiye’den Rusya’ya yapılan ihracatı Türk TIR’ları taşıyor. Nakliyenin bir bölümünü Rus TIR’larıyla paylaşmamız gerekiyor. Senin amacın domates, patlıcan, salatalık, meyve vesaire satmak olmalı! Yoksa ara sıra çıkan sorunlar ilaç kalıntısından kaynaklanmıyor.” Rusya ile coğrafi yakınlığın Türkiye’ye büyük avantaj sağladığına dikkatleri çeken Avcı, “Mersin’den, Antalya’dan yola çıkan sebze-meyve yüklü TIR’lar 2 günde Rusya’daki pazarlara ürün ulaştırıyor. Söz konusu TIR’lar 12 saatte Samsun Limanı’na ulaşıyor. TIR’lar buradan 24 Ro-Ro gemisi ile Novorossisk Limanı’na ulaştırılıyor. Gemiyle bunu yapmak mümkün değil zira bir haftada Boğaz’ı geçemiyoruz. Boğaz’da gemiler uzun süre bekliyor.” Rusya’da demiryolları ağının çok ileri düzeyde olduğuna işaret eden Avcı, “Demiryolları her fabrikanın kılcal damarlarına kadar uzanıyor. Oysa Türkiye’de bu konuda çok geri kaldık... Yük taşımacılığını demiryollarına yönlendirmeliyiz” dedi. Ali Avcı, Cey Group tren taşımacılığına da ilgi duyduklarını ifade etti. 

Limanlarımız kapasitenin altında çalışıyor

Türkiye’de limanların kapasitesinin ancak yarı yarıya kullanıldığına işaret eden Avcı, “Limanların hepsi kapasitesinin altında çalışıyor. En büyük israf kaynak israfıdır. her demir-çelik fabrikasının bir limanı var. Ürünler direkt banttan limana gitmiyor. Mutlaka bir ara taşıma yapılıyor. Oysa Akdeniz’de tüm demir-çelik fabrikaları bir araya gelip bir liman kursaydı, taşımacılığı daha ucuza mal edebilirlerdi” ifadelerini kullandı. 

Hububat ve likit yağ taşıyor

Cey Group şirketlerinden Ceynak,  hububat ve likit yağ lojistiğinde Türkiye’nin en büyük firmalarından biri. Akdeniz, Ege, Marmara ve Karadeniz’in önemli limanlarında kurduğu silo ve likit yağ depoları ile hizmet veriyor. Çok uzun süredir limanlarla iç içe olması Ceynak’ın liman işletmeciliğinde birikim sahibi olmasına imkân verdi. Cey Group’un amiral gemisi olan  Ceynak’ın bu tecrübesi, grubu liman işletmeciliğine sevk etti ve Samsun Limanı’nı Özelleştirme İdaresi’nden 2010 yılında 125 milyon dolar bedel karşılığında aldı. Samsunport adını verdiği bu limana 40 milyon dolar civarında bir yatırım daha yapıp limanın çehresini değiştirdi. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100