Sabiha Gökçen'e dev pist
Sabiha Gökçen Havalimanı'na yapımına yakında başlanacak olan ikinci pist bittiği zaman dünyanın en büyük yolcu uçağı olan Airbus A 380 kalkıp inebilecek
31.08.2012 00:00:00
Sabiha Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, “İkinci pistimiz yapıldıktan sonra Sabiha Gökçen Havalimanı'na Airbus A 380'de inecek ondan daha büyüğü de yapılırsa o da inebilecek” dedi. İstikrarlı büyümeye devam etmek istediklerini söyleyen Sabiha Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, “Sabiha Gökçen Havalimanı'nın işletmesini 1 Mayıs 2008'de devraldık. 31 Ekim 2009'da 25 milyon yolcu kapasiteli yeni terminalimizi hizmete açtık. 2009 yılında 6 milyon 600 bin, 2010 yılında bu rakamı 11 milyon 600 bin yolcuya çıkardık ve 2011'le beraber üst üste dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı olduk. 2012 yılının ilk yedi ayında 8 milyon 500 bin yolcuya hizmet verdik. Bu yaklaşık yüze 8'lik bir büyümeye tekabül ediyor. Yıl sonu beklentimiz ise 16 milyon yolcunun üzerine çıkabilmektir. 2013 yılında da yatırımlarımıza hız kesmeden devam ederek, yüzde 15'lik bir büyüme hedefliyoruz” dedi.
Rötar yok denecek kadar az
Sabiha Gökçen'den yurt içi ve yurtdışında yeni noktalara uçuşlar başlayacağını dile getiren Buğday, “Zamanında kalkış oranlarımız 2 bin 127 uçağa hizmet verdiğimiz yoğun bayram trafiğinde bile yüzde 96'lara ulaştı. Hava yolu şirketlerimizle koordineli çalışarak gecikmesiz hizmet sunmaya devam ediyoruz. Bayram tatilinde, 16-21 Ağustos tarihleri arasında 303 bin yolcuya hizmet vererek rekor kırdık” diye konuştu.
İstanbul, Dubai'den avantajlı
Üçüncü havalimanı konusundaki görüşlerini de paylaşan Buğday, şunları söyledi: “Dubai İstanbul'a 3.5 saatlik mesafede. Dubai Havalimanı'nda alt yapı yatırımları gelişmenin önünde yürütülüyor. İstanbul Avrupa, Asya ve Afrika kıtasının dünyaya açılan en büyük kapısı. Hiç kimse önce doğuya, daha sonra Dubai'den dünyaya seyahati tercih etmiyor. İstanbul bölgeye yakınlığı ve coğrafi yapısıyla çok büyük bir avantaja sahip olduğu için transit geçişlerde birinci tercih noktası. Bunun en önemli göstergesi, Boeing ve Airbus gibi dünya devlerinin teknoloji harikası büyük gövdeli uçaklarını (747-800 ve A380'leri) İstanbul merkezli uçurmayı hedeflemesidir. Bu hayata geçirildiğinde İstanbul dünyanın bütün havalimanlarına ulaşabilecek merkez haline gelir. Bu uçaklar hiç yakıt almadan İstanbul'dan dünyanın her noktasına uçabilir. Aynı uçaklarla Dubai'den dünyanın her yerine ulaşılamıyor.”
Rötar yok denecek kadar az
Sabiha Gökçen'den yurt içi ve yurtdışında yeni noktalara uçuşlar başlayacağını dile getiren Buğday, “Zamanında kalkış oranlarımız 2 bin 127 uçağa hizmet verdiğimiz yoğun bayram trafiğinde bile yüzde 96'lara ulaştı. Hava yolu şirketlerimizle koordineli çalışarak gecikmesiz hizmet sunmaya devam ediyoruz. Bayram tatilinde, 16-21 Ağustos tarihleri arasında 303 bin yolcuya hizmet vererek rekor kırdık” diye konuştu.
İstanbul, Dubai'den avantajlı
Üçüncü havalimanı konusundaki görüşlerini de paylaşan Buğday, şunları söyledi: “Dubai İstanbul'a 3.5 saatlik mesafede. Dubai Havalimanı'nda alt yapı yatırımları gelişmenin önünde yürütülüyor. İstanbul Avrupa, Asya ve Afrika kıtasının dünyaya açılan en büyük kapısı. Hiç kimse önce doğuya, daha sonra Dubai'den dünyaya seyahati tercih etmiyor. İstanbul bölgeye yakınlığı ve coğrafi yapısıyla çok büyük bir avantaja sahip olduğu için transit geçişlerde birinci tercih noktası. Bunun en önemli göstergesi, Boeing ve Airbus gibi dünya devlerinin teknoloji harikası büyük gövdeli uçaklarını (747-800 ve A380'leri) İstanbul merkezli uçurmayı hedeflemesidir. Bu hayata geçirildiğinde İstanbul dünyanın bütün havalimanlarına ulaşabilecek merkez haline gelir. Bu uçaklar hiç yakıt almadan İstanbul'dan dünyanın her noktasına uçabilir. Aynı uçaklarla Dubai'den dünyanın her yerine ulaşılamıyor.”