28 Ocak 2006 Cumartesi 00:00
650 Okunma
Sağlığın sırrı ?meyveler'
Uzmanlar, iyi bir vitamin ve mineral kaynağı olan meyvelerin, vücudun savunma mekanizmasını güçlendirdiğini, yaşlanmayı ise geciktirdiğini belirtiyorlar. ~|~




İyi bir vitamin ve mineral kaynağı olan meyveler, bu özellikleriyle vücutta protein, yağ, karbonhidrat mekanizmasını düzenliyor.

Vücudu bir inşaata benzetirsek, vitamin ve mineraller her işe koşturan işçiler gibidir. Vitamin ve mineral kaynağı meyveler, vücutta protein, yağ, karbonhidrat mekanizmasını organize eder. Çevre kirliliği, sigara, UV ışınları gibi pek çok etkenin, insanların sürekli olarak çeşitli toksik maddelerle karşı karşıya kalmasına neden olduğunu belirten uzmanlar, "Bu etkiler kendilerini serbest radikal oluşumuyla gösterir. Ayrıca vücuda alınan besinler, sindirilebilmek için bir dizi reaksiyona uğrar. Yiyeceklerin sindirimi sırasında 'serbest radikaller' adı verilen ve hücreyi oksidasyonla hasara uğratan maddeler oluşmakta. İşte vücudun ürettiği bu zararlı maddelere karşı vücudun savunma mekanizmasını güçlendiren maddelere 'antioksidan' denir" diyor.

Yaşlanmayı geciktiren besinler
Uzmanlar, antioksidanların vücuda doğal yollarla alındığını ifade ederek, en önemli kaynağının da A, C, E, B2, B6 vitamini, folik asit, selenyum, çinko içeren meyve ve sebzeler olduğunu ifade ediyor. Uzmanlara göre, vücuda meyveyle birlikte alınan A, C, E vitaminleri yaşlanmayı geciktirir. Bu nedenle özellikle kuru meyveler, kuşburnu, kayısı ve salatalığın cilt sağlığı için son derece önemli olduğunu belirten uzmanlar, şu tavsiyelerde bulunuyor: "Salataya doğradığınız salatalığın kabuklarını atmayın. Kabukları yüzünüze yerleştirin ve 3?4 dakika kadar bekletin. Diğer salata malzemelerinin kabuklarını ise ayrı bir kapta saklayın ve işiniz bittikten sonra hepsini mikserden geçirin, suyuyla ellerinizi içice ovun. Göreceksiniz, cildiniz daha canlı bir görünüme kavuşacaktır."

Kabızlığın ilacı kuru meyveler
Kuru meyvelerin sabah aç karnına tüketilmesi kronikleşmemiş kabızlıklarda oldukça faydalı. Her sabah aç karnına 2?3 adet kuru kayısı yenilmesi ve hemen üzerine 1 bardak ılık su içilmesi bağırsakları doğal yollarla tekrar eski çalışma düzenine sokar. Diyetisyenlerin diyet önerilerinde mutlaka en az 4?5 porsiyon meyve yer alır. Bunun birçok nedeni var. En önemlileri, vücudun direncini ve lif tüketimini artırması, şeker ihtiyacını karşılaması ve az kalori içermesi. Meyve metabolizmayı da hızlandırarak daha kolay ve daha sağlıklı kilo verilmesini sağlar.

Türk toplumunun kan seviyesi düşük
Uzmanlar, "Türk toplumu incelendiğinde çok sık karşılaşılan bir durum, kan seviyesinin düşük olması. Kandaki demir oranının düşmesiyle oluşan kansızlığın tedavisinde en önemli yardımcı faktör besinlerle alınan demirdir. Özellikle yumurta, kırmızı et, pekmez demir yönünden zengin besinler. C vitamini vücuda yiyeceklerle alınan demirin kullanılmasını artırır. Bu nedenle, özellikle yumurta ve yumurtalı bir yiyecek veya et yenildiğinde içecek olarak taze sıkılmış portakal suyunu tercih etmek faydalı olacaktır. Demirin vücutta kullanımını engellediği için, yumurta yediğinizde mümkün olduğunca çaydan uzak durun. Sağlıklı beslenebilmek ve yaşamınızı sağlıklı olarak sürdürebilmek için günde en az 4?5 porsiyon meyve tüketin" uyarısında bulunuyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100