27 Mayıs 2001 Pazar 00:00
203 Okunma
Sallama ?pekiyi'lerin yararı yok
Öğretmenlerin, karne doldururken, en az dersler kadar "Davranışlar" bölümünü de ciddiye almaları gerektiği belirtilerek, karnedeki "Davranışlar" bölümünün baştan sona pekiyi ile doldurmanın işin kolayına kaçmak anlamına geldiği bildirildi.

Gaziantep Üniversitesi Kilis Muallim Rifat Eğitim Fakültesi DekanıProf. Dr. Hikmet Celkan, karnelerin derslerin bulunduğu sol tarafının öğretimi, davranış gelişimine ilişkin bilgilerin yer aldığı sağ bölümünün ise eğitimi kapsadığını ve ikisinin birlikte ele alınıp, mutlaka objektif olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Ölçme?değerlendirmenin iyi yapılması ve öğrencilerin performanslarının bu anlayışla değerlendirilmesi gerektiğini kaydeden Celkan, "Karne, çocuğun başarısını gösteren belgedir ve başarı da yalnız derslerle ilgili bilgiyi kapsamaz" diye konuştu.

Dersler kadar

önemli

Notların yalnız bilgiyi yansıtacağını, davranışların ise becerileri, alışkanlıkları, uyum yeteneğini, ilişkileri kapsadığını veöğretmenlerin bu konuya en az de~|~rsler kadar önem vermesi gerektiğine işaret eden Celkan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Öğretmen, çok adil ve bilimsel bir şekilde, pedagojik temellere çok uygun olarak bu değerlendirmeyi yapmalı. Yanlış bir değerlendirme, çocuğun şevkini kırar ya da şımartır. Objektif olunmalı. Ayrıca, bu bölümü açıkça yazmak yerine, doldurup öğrencinin dosyasına koymanın daha olumlu ve amaca uygun olacağını düşünüyorum. Memurun siciline ilişkin bilgiler gibi, bu notlar da gizli olmalı. Çocuğun davranışlarına yönelik bilgileri öğretmen, veli ve idare olarak birlikte incelenmeli ve herkes kendisi ile ilgili eksiği gidermenin mücadelesini vermeli."

Neler var?

Karnelerin sağ tarafında, "Davranış Gelişimi" başlığı altında, şu sorulara yanıt aranıyor:

"(Çevreyi temiz tutma ve doğayı koruma alışkanlığı), (Beslenme alışkanlığı), (Arkadaşları ile geçimi ve yardımseverliği), (Büyüklerine karşı saygısı, küçüklerine karşı sevgisi), (Okul, toplum ve trafik kurallarına uyma alışkanlığı), (Bağımsız olarak iş yapması), (Planlı olarak iş yapabilmesi), (Eşya, araç ve gereçleri dikkatli kullanması ve koruması), (Başkaları ile birlikte çalışabilmesi), (Grupiçinde çalışma ve sorumluluk alma istek ve alışkanlığı), (Aldığı görevi yerine getirme başarısı), (Serbest zamanlarını değerlendirme alışkanlığı)."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100