Bu haber kez okundu.

Savaşa en çok parayı ABD harcıyor
Deloitte’un 2014 Küresel Havacılık ve Savunma Sanayi Görünüm raporu yayınlandı. Rapora göre 2011 itibarıyla ABD tek başına küresel savunma harcamalarının yarıya yakınını, yüzde 41’ini yapıyor. İkinci grupta ise küresel savunma harcamalarında yüzde 23’lük pay alan Çin, Fransa, Japonya, Rusya ve İngiltere’nin oluşturduğu beşli grup yer alıyor. Avustralya, Brezilya, Kanada, Almanya, Hindistan, İsrail, İtalya, Suudi Arabistan, Güney Kore ve Türkiye’den oluşan üçüncü grup ise küresel savunma harcamalarının yüzde 19’unu yapıyor. Savunma harcamalarının yüzde 8’ini Cezayir, Şili, Kolombiya, Yunanistan, İran, Hollanda, Norveç, Pakistan, Polonya, Singapur, İspanya, İsveç, Tayvan ve Birleşik Arap Emirlikleri gerçekleştiriyor. Harcamaların yüzde 5’ini gerçekleştiren diğer grupta ise Azerbaycan, Mısır, Endonezya, Irak, Kuveyt, İsviçre gibi ülkeler yer alıyor. Rapora göre küresel savunma sanayi sektörü gelir ve kazançları düşüş gösteriyor. Bunun nedeni, başta Irak ve Afganistan’da çatışmaların azalması olmak üzere savunma teknolojilerinin pahalı olması ve yerel silah üreticilerinin devreye girmesi. Savunma harcamaları, Orta Doğu, Hindistan, Çin, Rusya, Güney Kore, Brezilya ve Japonya başta olmak üzere dünyanın bazı bölgelerinde artıyor. Bu ülkelerin çoğu, ordularını çağdaş savunma platform ve teknolojileriyle donatmak için gerekli zenginlik artışını sağladı. Bu ülkelerin kimileri ise sınır ya da coğrafyalarında, tümü de savunma harcamalarında artış beklentisine katkıda bulunan tehditler yaşıyor. Savunma şirketlerinin 2012’de yüzde 1.3, 2011’de yüzde 1.9 düşen küresel kazançlarındaki aşağı yönlü genel trendle birlikte, sektör için bu “fırsatların” azalması ihtimali sürüyor. 2013 rakamları henüz kesinleşmese de küresel savunma şirketlerinin geçen iki yılki eğilimi izleyeceği ve yüzde 2.5 gelir kaybıyla karşılaşacağı belirtildi. 
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100