Sigara üreticilerinin, ürünlerini pazarlayabilmek için günde ortalama 25 milyon dolarlık reklam bütçesi,sigarayla savaşanlarla mücadele etmek için de yılda 350 milyon dolar ayırdıkları bildirildi.
Sigarayla Savaşanlar Vakfı Başkanı Ubeyd Korbey, yaptığı açıklamada, Türkiye'de yaklaşık 25 milyon sigara içicisinin olduğunu belirterek, bu kişilerin sigaraya günde 17 milyon dolar harcadığını kaydetti.
Tam verim alınacak çağda sigaranın neden olduğu 50 hastalıktan birine yakalananların, yılda yaptığı sağlık harcamasının 6 milyar doları aştığını vurgulayan Korbey, her dozu zararlı olan ve ülkemizde yılda yaklaşık 100 bin kişinin ölümüne yol açan sigaranın en önemli sağlık sorunlarının başında geldiğini anlattı.
Korbey, doğrudan reklamı dünyanın hemen her yerinde yasak olan sigaranın, en ince pazarlama detayları düşünülerek, çok gelişmiş promosyon taktikleri ile satıldığını ifade ederek, şunları söyledi:
"Sigara üreticileri, ürünlerini pazarlayabilmek ve öldürücü zehiri satabilmek için günde toplam 25 milyon dolarlık reklam bütçesi ayırmaktadır. Bunun yanı sıra özellikle çocukların ve gençlerin sigaraya başlaması için büyük çaba gösteren üreticiler, sigarayla savaşanlarla mücadele etmek için bile yılda toplam 350 milyon dolar harcıyor. Bu rakam bizim için çok önemli. Sigarayla savaşanlar bile bubütçeye ulaşamazken, bizimle mücadelede günlük 1 milyon dolar ayrılıyor."
Sigarayla Savaşanlar Vakfı Başkanı Ubeyd Korbey, yaptığı açıklamada, Türkiye'de yaklaşık 25 milyon sigara içicisinin olduğunu belirterek, bu kişilerin sigaraya günde 17 milyon dolar harcadığını kaydetti.
Tam verim alınacak çağda sigaranın neden olduğu 50 hastalıktan birine yakalananların, yılda yaptığı sağlık harcamasının 6 milyar doları aştığını vurgulayan Korbey, her dozu zararlı olan ve ülkemizde yılda yaklaşık 100 bin kişinin ölümüne yol açan sigaranın en önemli sağlık sorunlarının başında geldiğini anlattı.
Korbey, doğrudan reklamı dünyanın hemen her yerinde yasak olan sigaranın, en ince pazarlama detayları düşünülerek, çok gelişmiş promosyon taktikleri ile satıldığını ifade ederek, şunları söyledi:
"Sigara üreticileri, ürünlerini pazarlayabilmek ve öldürücü zehiri satabilmek için günde toplam 25 milyon dolarlık reklam bütçesi ayırmaktadır. Bunun yanı sıra özellikle çocukların ve gençlerin sigaraya başlaması için büyük çaba gösteren üreticiler, sigarayla savaşanlarla mücadele etmek için bile yılda toplam 350 milyon dolar harcıyor. Bu rakam bizim için çok önemli. Sigarayla savaşanlar bile bubütçeye ulaşamazken, bizimle mücadelede günlük 1 milyon dolar ayrılıyor."