14 Aralık 2010 Salı 00:00
248 Okunma
Siyasette sosyal ağların ağırlığı artıyor
Batılı ülkelerde üst düzey devlet yetkilileri ve parlamento üyeleri, seçmenleriyle iletişimde facebook ve twitter gibi sosyal ağları yaygın olarak kullanıyor ~|~

YENİ MESAJ - İSTANBUL
 
Dünyanın en büyük bağımsız halkla ilişkiler şirketi Edelman tarafından, batı ülkelerinin başkentlerinde karar vericilerin iletişim ve medya alışkanlıklarını ölçmek için düzenlenen "Başkent Yetkilileri Endeksi" araştırmasının 2010 yılı sonuçları yayımlandı. Araştırma, üst düzey devlet yetkililerinin ve parlamento üyelerinin seçmenler ile iletişiminde sosyal ağların ağırlığının arttığını ortaya koyuyor.
Batı ülkelerinde seçmenler, dijital iletişim sayesinde politikacılara daha etkin bir şekilde erişebiliyor, görüş ve taleplerini aktarabiliyor. Twitter ve diğer sosyal ağları etkin kullanan politikacı sayısı ülkemizde de artış gösteriyor.


Araştırma yapılan ülkeler

ABD (Washington) Almanya (Berlin), Avrupa Parlementosu (Brüksel), Fransa (Paris) ve İngiltere'de (Londra) eş zamanlı yürütülen araştırmada, Yasama Meclisi üyesi, Kongre üyesi ve Grup başkanları  gibi karar vericilerin iletişim alışkanlıkları ölçümlendi. Araştırma, bu kişiler ile birlikte çalışan 271 üst görevliden alınan bilgilerle gerçekleştirildi. Araştırmaya göre, parlamenterler ve seçmenler arasındaki dijital etkileşimin etkisi giderek artış gösteriyor. Sosyal ağların etkin kullanımı ile politikacılar, seçmenlere bilgi ve görüş aktarırken; seçmenler de yöneticiler ile doğrudan erişim sağlayabiliyor.
Araştırmaya göre, seçmenlerin yüzde 37'si parlamentere sosyal iletişim ağları üzerinden erişim sağlıyor ve bu alanda geçen yıldan bu yıla 15 puanlık bir artış görülüyor. Bir diğer çarpıcı oran da, parlamenterlerin şahsi İnternet siteleri ve bloglarını, onlara erişmek için kullanan seçmen oranında. Bu oran, bir yılda 41 puan artarak yüzde 72 seviyesine ulaşmış durumda. Araştırmaya katılan parlamenterlerin yüzde 62'si ise Facebook'un etkisine büyük önem verdiklerini dile getiriyor.
 
 
Twitter'ın gücü hızla artıyor

Twitter ve benzeri mikro blog siteleri, batılı ülkelerde seçmen ve parlamenter arasında ana etkileşim alanları arasında yer alıyor. İletişimin yüzde 15'i bu yolla sağlanırken, bu alanın kullanımı geçtiğimiz yıldan (yüzde 7) bu yana iki kattan fazla arttı. Öte yandan, Twitter ve benzeri mikro blogları kullanan parlamenter sayısında da 11 puanlık bir artış oldu.
Edelman Public Realitons Kamu İlişkileri Bölümü Dünya Başkanı Jere Sullivan, araştırmanın üç yıllık geçmişinde, özellikle Facebook (4 kattan fazla) ve Twitter (5 kattan fazla) kullanımında büyük artış gözlemlendiğini dile getiriyor. Sosyal medya kullanımının tüm dünyada arttığını söyleyen Sullivan, "Seçmenler ve karar vericiler de bu sürecin bir parçası. Dijital iletişim, seçmen-parlamenter ilişkilerinde büyük bir hızla ilk sıraya yerleşiyor. TV röportajları ve birebir görüşmeler gibi geleneksel yöntemler hala önem taşıyor; ancak sosyal medya gerçeğini kabul etmeyen bir politikacı, iletişimde rakiplerinden geri kalacaktır" dedi.

 
Geleneksel iletişim araçları halen kullanımda

Sosyal medya kanalları önemini artıradursun, batılı politikacılar yazılı mektup, birebir ziyaret (yüzde 90), telefon görüşmesi (yüzde 83), konuşmacı etkinlikleri (yüzde 90), gazete (yüzde 86), TV (yüzde 93) ve radyo (yüzde 85) röportajları gibi geleneksel iletişim araçlarını da ağırlıklı bir şekilde kullanıyor.
Diğer yandan geleneksel basında yer alan haberler, batılı politikacılar açısından özellikle önemli konuların takibi için referans oluşturuyor. Ankete katılanların yüzde 66'sı, bu tür haberlerin takibinde ulusal medyaya güvendiklerini dile getirirken, yüzde 23'lük bir kesim de yerel medyaya odaklanıyor. Katılımcıların yüzde 10'u ise yurt dışı yayınları da takip ediyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100