SOLOTÜRK gururumuz
F-16 savaş uçaklarının modern ve yüksek performansını, kabiliyetlerini sunmak amacıyla gösteriler yapan SOLOTÜRK, 20 dakikalık uçuşunda 3,5 ton yakıt harcıyor
30.09.2014 00:00:00
Türk Hava Kuvvetlerinin gösteri ekibi SOLOTÜRK, F-16 savaş uçaklarının modern ve yüksek performansını, kabiliyetlerini sunmak amacıyla yaptığı 20 dakikalık uçuşunda 3,5 ton yakıt harcıyor. Gösterilerinde en düşük 200, en yüksek bin 200 kilometre hıza ulaşan, eşsiz hareketleriyle dosta güven, düşmana korku salan ekip, "SOLOTÜRK kalkışı" ve "SOLOTÜRK tonosu" ile dünyada yakından tanınıyor. SOLOTÜRK İkinci Gösteri Pilotu Yüzbaşı Erhan Günar, yaptığı açıklamada, F-16 uçağının kabiliyetlerini, kullanımı için gereken yüksek seviyedeki bilgi ve beceriyi izleyiciye bir gösteri şeklinde sunmaya çalıştıklarını belirterek, gösteri uçuşlarının Türk Hava Kuvvetlerinin sahip olduğu modern ve yüksek performanslı tek kişilik F-16 uçağıyla gerçekleştirildiğini söyledi. Ekipte yaklaşık bir yıldır bulunduğunu ifade eden Günar, "SOLOTÜRK'e girişim kendi isteğimle oldu. Ailemin desteği ve komutanlarımızın takdiriyle SOLOTÜRK gösteri pilotluğuna seçildim" dedi. SOLOTÜRK'ün, 2010 yılında temelleri atılan ve 2011'de de Türk Hava Kuvvetlerinin 100'üncü yılında Türk halkına armağan olarak doğduğunu anlatan Günar, ekipte iki pilot, iki basın ve halkla ilişkiler ile 9 bakım personeli bulunduğunu aktardı.Vatandaşların en fazla merak ettikleriBu yıl 5'i yurt dışı olmak üzere 20'ye yakın gösteri yaptıkları bilgisini veren Günar, şunları kaydetti:"Vatandaşlardan uçak ve gösteriyle ilgili birçok soru alıyoruz. Öncelikle gösterilerde, manevra kabiliyeti yüksek bir uçak olduğundan dolayı F-16 tercih edildi. Bizim dışımızda F-16'yla gösteri yapan dünyada 4 solo ekibi var; Belçika, Hollanda, Yunanistan ve ABD. Gösterimiz yaklaşık 20 dakika sürüyor ve bu sürede yaklaşık 3,5 ton yakıt harcıyoruz. Bu 20 dakika içinde 20 manevra hareketimiz var. Bu hareketlerin çoğunu dünyada sadece biz yapıyoruz. Bunlar dünyada 'SOLOTÜRK hareketi' olarak adlandırılıyor. 'SOLOTÜRK kalkışı'nda, 3 metrede iniş takımlarını toplayıp 10 metrede terse geçiyoruz. Terse geçtikten sonra tırmanıyoruz. Bunu sadece biz yapıyoruz."Uçağın kendi ekseni etrafında dönerek gitmesi hareketine "tono" denildiğini bildiren Günar, "Dünyada bu hareketi yapan yok, sadece biz. 'SOLOTÜRK tonosu' olarak isim babası olduk. Bu yüzden yurt dışında büyük heyecan yaratan, talep gören bir gösteri ekibiyiz" ifadesini kullandı.Günar, uçağın maksimum hızının 2 bin 500 kilometre olduğunu ancak gösterinin emniyeti ve izleyenlerin rahatsız olmaması için ses hızını geçmediklerini belirtti.Hızlarının saatte 200 ila bin 200 kilometre arasında değiştiğini anlatan Günar, "Normalde F-16 için 200 kilometre hız, iniş ve kalkışta kullanılan hızdır. Bu süratte havada durmak ve hareket yapmak zor ama biz bu süratte gösterimizi ve hareketlerimizi yapıyoruz. Yavaş uçuşumuzu 'saygı geçişi' olarak adlandırıyoruz ama hareketin adı yavaş uçuş. Vatandaşlar bunu selamlama olarak biliyor" diye konuştu. AA