Bu haber kez okundu.

Suriye\'ye sansür mü?
RECEP BAHAR - İSTANBUL
Türkiye'de internet erişimini kontrol eden Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK),  Suriye'nin resmi haber ajansı olan ve Türkiye'nin resmi haber ajansı Anadolu Ajansı ile de işbirliği anlaşması imzalayan SANA'ya (Suriye Arap Haber Ajansı) Türkçe yayın yaptığı için erişimi engelliyor mu? Zira Türkçe ve Arapça'nın yanı sıra Rusça, Çince, Fransızca ve İspanyolca da yayın yapan SANA'ya son 5 gündür Türkiye'den ulaşılamıyor.

Haberleri Türk medyasında da etkili
Suriye'de hegemonyacı Batı güçlerinin ilk kıvılcımı 15 Mart 2011'de çaktığı isyan ateşi süresince tek yanlı medya bombardımanına karşı tek alternatif haber kaynağı olan  SANA, Türkiye'de de pek çok TV kanalı ile gazetenin “Suriye'de neler olup bittiğini” bir başka açıdan öğrenmek için müracaat ettikleri bir kaynak konumunda. Olaylar süresince başta Suriye Devlet Başkanı Beşşar Esad olmak üzere Suriyeli yetkililerin açıklamalarına eksiksiz yer veren SANA, hükümet güçlerinin isyancılara karşı yürüttükleri mücadeleyi de farklı bir pencereden yansıtmakta.

Meydan muhaliflere kaldı
SANA'ya Türkiye'den erişimin Halep'te olayların başlamasıyla eşzamanlı engellenmesi  dikkat çekiyor. Başta Anadolu Ajansı olmak üzere Halep'teki çatışmaları izleyen Türk medyası, gelişmeleri isyancıların gözlüğünden aktarıyor. Keza Batı medyası da farklı bir yaklaşım göstermiyor. Bu süreçte isyancıların başarıları yüceltilirken, Suriye hükümet güçlerinin elde ettiği kazanımlar görmezlikten geliniyor.

Arapça yayın yapan gazetelere erişim mümkün
Öte yandan Türkiye'den Suriye medyasına ulaşmak mümkün. Bizler de bu haberi kaleme aldığımız sırada Suriye'nin önde gelen gazetelerinden Arapça yayın yapan Es-Sevre'ye ulaşmakta zorluk çekmedik. Beşar Esad'ın dürbünle askeri tatbikat izlerken fotoğrafına yer veren gazete, manşet haberinde, “67. kuruluş yıldönümünü kutlayan Ordumuz, Arap ve yabancı olmak üzere düzinelerce teröristi öldürerek; Halep, Humus, Şam ve Deyr El-Zur'u temizledi. Devlet Başkanı Beşar Esad, ordunun halkın değerlerini ve ülkenin egemenliğini koruğunu söyledi” ifadelerine yer verdi. Keza hükümet yanlısı Tişrin gazetesi ile yönetimdeki Baas Partisi'nin yayın organı olan El-Baas'a da erişmekte sorun yaşanmıyor. Tişrin gazetesinin son manşetinde de, “Hükümet güçlerinin Arap ve yabancı teröristleri Halep ve Halep kırsalında kovaladığına” yer verildi. Bu durum Suriye'nin dünya ile internet bağlantısının olaylara rağmen devam ettiğini ortaya koyuyor. Bu durumda Türkiye, “Türkçe de yayın yaptığı için SANA haber ajansına erişimi mi engelliyor” sorusunu gündeme getiriyor.  
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100